Opel brengt wat vernieuwingen aan op de Insignia. Niet enkel uiterlijk, ook technisch verandert er wat, zo is er een nieuwe diesel en krijgt de Insignia 250 pk dankzij de 2.0 SIDI Turbo benzinemotor.
De technische vernieuwingen omvatten een nieuwe 2.0 CDTI turbodieselmotor met 120 of 140 pk. Die motorisatie verbruikt volgens Opel slechts 3,7 l/100 km (3,9l/100 km voor de Sports Tourer) en wordt door Opel betiteld als de zuinigste in zijn klasse. De uitstoot bedraagt 99 g/km CO2 voor de berline, de Sports Tourer doet het met 104 g/km. Opel voert verder wat verbeteringen door aan het chassis en zorgt voor een nieuwe generatie infotainment, die ook smartphone-toepassingen aan kan. Geen drieduizend knoppen meer, wel een aanraakscherm en een touch pad in de middenconsole.
meer boemerang
De looks werden aangepast. Waar Opel met de Insignia het boemerang-design introduceerde, wordt dat bij deze facelift verder uitgewerkt. Opvallend zijn daarbij de nieuwe achterlichten die zich rond een chroomstrip sluiten. Ook vooraan worden de L-vormige verlichtingsonderdelen in de koplampen verder uitgewerkt en worden ze in de verf gezet door donkere accenten. Een nieuwe grille en nieuwe achterspoiler maken de lijst van opvallendste updates af.
SIDI-intrede
Ook motorisch zijn er vernieuwingen, zo maken de SIDI-motoren hun intrede. Naast de pas gelanceerde 1.6 SIDI Turbo met 170 pk en 260 Nm is er ook een 2.0 SIDI Turbo met maar liefst 250 pk ter beschikking. Naast de zuinige diesels en krachtige benzinemotoren biedt Opel de Insignia ook aan met 1.4 Turbomotor op LPG, goed voor een verbruik van 7,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 124 g/km.
Het topmodel kan in België besteld worden vanaf 17 juni als vierdeurs, vijfdeurs en Sports Tourer variant; de prijzen beginnen bij 25.550 euro incl. btw.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen