Op 8 september stelt Jaguar haar gloednieuwe berline voor in Londen. In afwachting daarvan geven de Britten meer en meer informatie vrij over hun Jaguar XE.
Het wordt een bom technologie, als we Jaguar mogen geloven. En wat ze zeggen is dermate indrukwekkend dat we ze wel eens gelijk kunnen geven. Zo zal de body structuur voor 75 procent bestaan uit aluminium. Dat zorgt voor een lichtere wagen waardoor hij minder zal verbruiken, maar het aluminium zorgt ook voor een betere stijfheid en wegligging.
RC 5754
Het aluminium in kwestie bestaat voornamelijk uit gerecycleerde materialen. Met het aluminium, dat RC 5754 heet, heeft Jaguar ook meteen een wereldpremière beet.
Maar Jaguar heeft nog een wereldpremière. Zo zijn ze de eerste constructeur die All Surface Progress Control aanbiedt, dat verbetert de tractie bij start (vanuit stilstand) in alle weersomstandigheden.
zuinigheid troef
De Integral Link achterwielophanging moet zorgen voor het juiste comfort en rijdynamiek, de van de F-type afgeleide voorwielophanging moet zorgen voor precisie.
De instapper van de Jaguar XE zou minder dan 4 liter verbruiken en maximaal 100 g/km CO2 uitstoten. Dat zijn straffe cijfers, en die zullen nodig zijn als ze willen concurreren met de BMW 3-reeks, Mercedes C-klasse en Audi A4. De topper van de XE zal de R-S versie zijn die naar goede gewoonte 550 pk krijgt.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 15 min geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 22 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden