Het ziet er niet goed uit voor onze dakloze vrienden in autowereld. Sinds 2007 is de verkoop van cabrio's in Europa dramatisch gedaald. Is het einde van rijden met het dak open nabij?
Cabrio's, het zal altijd een nichesegment blijven. Echter is de niche een niche van zichzelf aan het worden. In 2007 had de cabrio nog een marktaandeel in Europa van 5,4 procent. Nu, dik zeven jaar later maken cabrio's maar 3,3 procent uit van het totaal verkochte wagens in heel Europa. Volgens Automotive News Europa zit daar ook een reden achter. Autobouwers hebben namelijk ontdekt dat er een stuk meer geld valt te verdienen met het maken van niche crossovers - Kuch BMW X6 - of standaard coupés uit te rusten met een gigantische panoramisch dak.
Auto's helemaal ombouwen zodat ze niet in twee vallen zonder dak is té duur en levert niet genoeg verkopen op. Echter kunnen we niet ontkennen dat autobouwers geen moeite meer doen. De laatste jaren kregen we nog de Porsche 911 Targa, de Jaguar F-Type Cabriolet, de BMW M4 Cabrio en ook een cabriovariant van de Alfa 4C staat op stapel. Europeanen lijken de cabrio wat beu...
Kunnen jullie cabrio's nog smaken?
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 1 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 8 uur geleden