De Mercedes Citan is voorlopig nog niet toe aan een facelift, maar om up-to-date te blijven met de concurrentie kregen de motoren een update om aan de meest gangbare milieunorm te blijven voldoen en kan je een aantal nieuwigheden terugvinden in de optielijst.
Mercedes heeft een aantal updates aangekondigd voor haar Citan (je weet wel, de Duitse Renault Kangoo). Zo gaan er vanaf juni motoren leverbaar zijn die de Euro6 norm halen zonder het gebruik van SCR technologie. Dit hebben ze bereikt door "Internal engine measures". Wat zoveel is als een moderne katalysator toe te voegen samen met het standaard BlueEFFICIENCY pakket waardoor je over een start/stop-functie beschikt. Dankzij deze aanpassingen zou een gemiddeld verbruik van 4,3 l/100 km haalbaar zijn.
Mini-navigatie
Naast de motorische updates werden ook wat nieuwe opties op de lijst gezet. Zo kan je voortaan beschikken over een navigatie met - petieterig - 3,5-duims schermpje en een achteruitrijcamera die wordt geïntegreerd in de achteruitkijkspiegel. Klanten die de langste koetswerkversie bestellen kun dan weer opteren voor een panoramisch dak. Tenslotte gaat de Citan Crewbus na de upate door het leven als de Citan Tourer.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 3 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 6 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 9 uur geleden