De zoveelste bekende constructeur die failliet ging omdat hij te klein was, krijgt vers geld toegestopt.
Wiesmann is zo oud als ikzelf. Alleen heb ik het geluk gehad minder failliet te gaan dat de kleine constructeur. Want sinds de oprichting van de Duiste autobouwer ging er weinig van een leien dakje, tot het onvermijdbare faillissement in 2014.
Sindsdien is Wiesmann in gesprek geweest met een aantal potentiële investeerders. Nu maakt Wiesmann bekend de contracten te hebben ondertekend met Berry en Anita Tatalovic, twee Britse investeerders. Friedhelm Wiesmann zelf bevestigt daarmee de geruchten die al een tijdje de ronden deden.
De Duitse constructeur zou volgend jaar al opnieuw de productie gaan opstarten. Welke wagens dat zullen zijn en in welke vorm valt nog af te wachten.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden