In maart volgend jaar zal de laatste Phaeton van de band rollen, dat kregen de werknemers in de fabriek in Dresden te horen. Waardoor er een einde komt aan de luxesloep van Volkswagen.
Het luxepaardje van Ferdinand Piëch gaat eindelijk op pensioen, want volgend jaar trekt VW de stekker uit de Phaeton. Je weet wel, de luxesedan die wel wou, maar nooit kon. Want hoewel het kwalitatief allemaal goed in elkaar zat, kon het niet opboksen tegen die andere limousine uit de VAG-stal, de Audi A8. Daarnaast is er ook nog de prijs. Ueren we even richting Duitsland, dan kost de 13 jaar oude Phaeton 89.650 euro. Een nieuwe Audi A8 kost je daarentegen maar 81.000 euro in Duitsland.
Opvolging is al gegarandeerd, maar zou ten vroegste eind dit decennium ten tonele verschijnen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden