
Met z'n zes jaar op de teller en de Giulia in aantocht besloot Alfa Romeo haar Giulietta dit jaar te voorzien van een milde facelift. Of toch niet helemaal mild? Want een Veloce-uitvoering maakt zijn opwachting.
Al zes jaar te vinden bij je plaatselijke Alfa-dealer, deze Giulietta. Al zit er niet echt sleet op het design. Daarom ook dat deze facelift het visueel subtiel speelt. Zo werd de voorbumper wat bijgepunt en vind je voortaan een ander gaas in de driehoekige grille. Daarbovenop prijkt het lichtjes herwerkte logo van Alfa. Kwestie van in tred te lopen met de Giulia. Opgefriste velgen maken het plaatje tenslotte af.

Ook in de Giulietta geen grondbrekende nieuwigheden. Er werd wat geschoven met accenten en trims en het Uconnect-infotainmentsysteem werd opgewaardeerd met 'Live services', waardoor je in je Alfa op Facebook, Twitter, Deezer en Reuters kan. Tja. TomTom hoort daar ook bij en zorgt dat je de goede richting op gaat.
Van QV naar Veloce
Motorisch een resem aan diesel en benzinemotoren. Die gaan in het geval van de diesel van 120 pk tot 175 pk, benzinerijders krijgen van 120 pk tot 240 pk tot de beschikking. Die 240 is wel enkel maar beschikbaar op de 'Veloce', een hernoemde QV met de 1.75 TBi aan boord vanuit de 4C. Al kwam dat blok eigenlijk al uit de Giulietta QV.

Buiten die paardenkracht krijgt de Veloce een aangepast uiterlijk (met rode accenten), een afgeplat stuurwiel, sportstoelen en (valse) koolstofvezel inlegstroken. De sprinttijd richting honderd na de facelift duikt dan weer naar de 6 seconden.
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 5 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 7 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 9 uur geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 1 dag geleden