Neem de knijtergekke Range Rover Sport SVR en zwier diens ingewanden onder een luxueuze uitvoering van de Range Rover. Het resultaat is deze SVAutobiography Dynamic, een 550 pk sterk luxekanon.
Natuurlijk meer dan aardig, zo'n range Rover Sport SVR. Echter boet je in op comfort en is het uiteindelijk niet eens de big daddy Range Rover. Een probleem dat ze bij Land Rover eind dit jaar oplossen, want dan commercialiseert het merk de Range Rover SVAutobiography Dynamic. Of anders omschreven; luxe ontmoet pk-overvloed. Voorin plaatsen de jongens van Special Vehicles Operations namelijk de 5-liter V8 vanuit de SVR. Goed voor een piekvermogen van 550 pk en 680 Nm koppel.
Eenheden waarmee je de Range Rover in amper 5,1 seconden naar de honderd kan sturen. De topsnelheid ligt evenwel op een 'brave' 225 km/u. Al is dat misschien geen slecht gedacht, gezien het (waarschijnlijk hoge) gewicht en dimensies van de Range. Al heeft Land Rover er alles aan gedaan om van de Range Rover SVAutobiography Dynamic een viriel ventje te maken. Dynamic Response en Adaptive Dynamics tekenen present waardoor carrosserierol tot een minimum moet beperkt worden.
Discreet
Verstopt die technologie zich in de Sport SVR nog achter een polariserend uiterlijk dat eerder op een Dodge Ram hoort, dan pakt de SVAutobiography Dynamic het een stuk sierlijker aan. Ten opzichte van de reguliere versies geniet de variant van grijze accenten (Graphite Atlas) op grille, motorkap & bumpers en vallen er achteraan vier chromen einddempers te rapen. Klanten krijgen de keuze uit 21- of 22-duims velgen waarachter ze optioneel Brembo-remmen kunnen parkeren met rode remklauwen.
Binnenin business as usual; een overvloed aan luxe waarover klanten optioneel nog wat meer luxe kunnen smeren. Land Rover pocht echter liever met haar resem aan semi-autonome-technologie voor al haar modellen vanaf eind dit jaar. Vink je alles aan, dan is de Range Rover in staat om autonoom in de file te rijden, helpt hij je binnen de lijntjes te kleuren/rijden en past hij je snelheid aan gebaseerd op de verkeersborden die hij onderweg tegenkomt.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 21 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden