McLaren Senna, extreemste McLaren tot op heden

mclaren_senna

Nu de McLaren P1 tot het verleden hoort –lees: niet meer in productie is- had McLaren geen bolides meer in de aanbiedingen binnen hun Ultimate Series, tot nu dan toch.

De McLaren P1 was de meest extreme McLaren die we sinds de McLaren F1 hebben gekend maar daar komt nu verandering in met de McLaren Senna. Senna genoemd naar de legendarische racelegende Ayrton Senna en hoogstwaarschijnlijk ook waardig om die naam te dragen als we de cijfers mogen geloven. De biturbo V8 van 4 liter groot duwt 800 pk en 800 Nm koppel uit zijn cilinders, wat 80 paarden en 30 Nm meer is dan de McLaren 720S die over dezelfde motor beschikt. Met 1.189 kilogram leeggewicht krijg je ook nog eens de lichtste McLaren ooit sinds de F1.

mclaren-senna

Binnenin krijg je veel koolstofvezel. Het interieur is eerder minimalistisch, toch krijg je alles wat je in een moderne wagen verwacht zoals een multimedia systeem, navigatie en achteruitrijcamera. Leuke extra is de bestuurderszetel die op maat wordt gemaakt, lekker exclusief.

mclaren-senna

De Mclaren Senna is volledig gestyled naar functie en daardoor heeft elk hoekje en kantje een nut naar aerodynamica, koeling en downforce. Daarom ook de gigantische spoiler en dubbele diffuser achteraan. Door de enorme luchthappers zal je motor niet oververhitten en krijgt de zijkant een The Fast and Furious: Tokyo Drift gevoel. Dan hebben we ook nog niet gesproken over het glaswerk onderaan in de deur, speciaal.

mclaren-senna

Als nieuwkomer binnen de Ultimate Series kost deze wagen een aardige cent, 750.000 pond of omgerekend 855.000 euro, plus minus toch. De McLaren Senna zal niet de enigste wagen blijven in de Ultimate Series aangezien er een BP23 staat aan te komen die gaat beschikken over 3 zitplaatsen.

Auteur: Auteur: Lelievre Kenny
Reacties: 4 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Carlos 19:29
afbeelding van Carlos

In profiel lijkt het niet te kloppen... Ik vind het er raar uitzien.

Lelievre Kenny 20:14
afbeelding van Lelievre Kenny

Ik begrijp wat je bedoeld. De neus oogt te lang.

Carlos 20:31
afbeelding van Carlos

Ja de neus te lang maar ook te plat... De bolling van de cockpit klopt ook niet echt...

Quin 09:05
afbeelding van Quin

Een hypercar met enkel een old-school verbrandingsmotor: verfrissend!

Design moet wat wennen inderdaad.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws