
Na twee jaar krijgt de Chiron er een sportieve versie bij. Neen, hij krijgt niet meer vermogen, 1.500 pk blijkt zelfs voor Bugatti meer dan genoeg.
De "Sport" moet het vooral in de bochten beter gaan doen. Zo is hij 10% stijver dan een gewone Chiron en krijgt hij Dynamic Torque Vectoring. Dat laatste wil zeggen dat de kracht naar elk wiel apart verdeeld kan worden. Verder is is 18 kilogram lichter door het gebruik van nog meer carbon, zelfs de ruitenwissers zijn van carbon tegenwoordig. Bugatti zal waarschijnlijk de duurste productiewagen op de beurs hebben dit jaar, voor de Chiron Sport vragen ze zo maar even 2,97 miljoen euro.

Recente reacties
Officieel: Suzuki Swift trekt Europees plunje aan (2024)
Voor de prijs van een Sport had je ook de Fiesta ST die - bespreekbaar - de betere hothatch was....
Door Yvesw 6 uur geleden
Krijgt Brexit 3 jaar uitstel voor EV's?
Per 1 januari komt er normaal gezien op elke EV die naar het VK gaat een importheffing van 10%....
Door Yvesw 18 uur geleden
Krijgt Brexit 3 jaar uitstel voor EV's?
Ik heb het artikel 3 keer moeten herlezen, en ik vrees dat ik het nog steeds niet helemaal begrijp.
Door Adriaan 21 uur geleden
Officieel: Suzuki Swift trekt Europees plunje aan (2024)
De huidige Swift Sport was in 2018 toch mooi geprijsd? En jullie vonden die generatie Sport minder...
Door Nick 21 uur geleden