Lamborghini stuurt kat naar autosalon Parijs 2018

lamborghini-parijs-2018

Gelukkig heeft Frankrijk nog automerken van eigen bodem want anders zou het autosalon van Parijs dit jaar een wel heel leeg feestje zijn. Lamborghini staat op 'niet aanwezig' en is daarmee het tiende (!) automerk dat het autosalon links laat liggen.

Wat er zoal uit de mode is? Nog steeds witte sokken met sandalen (hopen we), gestreepte T-shirts en... autosalons. Jawel, steeds meer automerken zien het nut niet meer van zo'n peperdure shows waar ze de aandacht moeten delen met tig andere automerken. Volvo was één van de eerste die dit grif toegaf, ondertussen ziet het er naar uit dat het autosalon van Parijs dit jaar - één van de grootste autoshows van Europa - de aandacht heeft verloren van maar liefst 10 automerken. Dan hebben we het niet over gerief zoals Ligier of Simca, wel over Ford, Opel, Volvo, Mazda, Nissan, Mitsubishi, Infiniti, Subaru, Volkswagen en Lamborghini.

Het Italiaanse sportwagenmerk is daarmee de laatste die besloten heeft het Franse autosalon links te lagen liggen. Waardoor zowel moederbedrijf VW als dochteronderneming Lambo afwezig zijn in Parijs. Dat er naar aanloop van het salon nog enkele constructeurs verstek geven... stiekem is het een zekerheid.

Ook Brussel gedoemd?

Vrees echter niet voor het autosalon van Brussel! Dat is namelijk uniek in Europa. Niet omdat je twee uur moet aanschuiven om naar wat blinkend metaal te mogen zien (alhoewel), wel omdat het autosalon van Brussel een zogenaamd verkoopsalon is. Bezoekers komen daadwerkelijk langs om te kijken naar hun toekomstige wagen, niet om weg te dromen bij supercars, luxesloepen en conceptwagens. Waardoor constructeurs nog de financiële vruchten kunnen plukken.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws