Renault heeft de overtreffende trap van de Megane R.S. bovengehaald. Met de Trophy krijg je er 20 pk en een hoop rijsensaties bij.
Slim van Renault, om even te wachten met de krachtigste versie van de Megane R.S. Want waar andere merken steevast vermogen inboeten wegens WLTP-aanpassingen, kan Renault nu gewoon uitpakken met een krachtigere versie van haar powerbeest.
méér is méér
Renault geeft de Megane R.S. Trophy dezelfde 1.8 TCe, nu voorzien van 300 pk en 420 Nm. Dat doen ze door wat aan te passen aan de turbocompressie en de uitlaat. Standaard staat hij op het Cup-chassis, met een strakkere ophanging en een Torsen mechanische sper als belangrijkste kenmerken. De Trophy kan gecombineerd worden met manuele versnellingsbak of de EDC-automaat met dubbele koppeling. Verder krijgt hij ook de 4Control vierwielsturing ter beschikking. Hij staat op 19 inch velgen met Bridgestone high performance banden.
Binnenin biedt Renault Recaro-sportzetels voorin, bekleed met Alcantara. De Multi-Sense rijmodi uit de gewone R.S. blijven onveranderd beschikbaar op deze Trophy.
Recente reacties
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Een beetje een anoniem exterieur, maar dat zullen de potentiële kopers ook wel weten te waarderen...
Door GLENN 30 min geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
"One-off EV gebouwd zonder budgettaire en praktische beperkingen haalt dezelfde range als een in...
Door GLENN 50 min geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 6 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 17 uur geleden