Officieel: Suzuki Vitara krijgt vitale facelift (2018)

suzuki-vitara-facelift-2018_01

Met verfrissingen buiten, binnen en onder de kap moet de Vitara klaar zijn voor het zwoele najaar van 2018. Al mag je hem ook gerust daarna nog op de kop tikken. Desgewenst zelfs op CNG.

Sinds 2015 op de markt, waardoor de Vitara klaar was voor een obligatoire facelift. Niet omdat de tand des tijds visueel begon te tonen, wel omdat er de laatste vier jaar weer grote technologische stappen zijn genomen natuurlijk. Al mag de Vitara ook visueel wat frisser voor de dag komen. Te beginnen met een strakkere grille en een voorbumper die voortaan eerder stoer dat offroad'ig oogt. Achteraan krijgen de op zich al lekker scherp uitgesneden lichten eindelijk een passend signatuur. Al heb je daarmee, buiten wat nieuwe kleurtjes zowat alle visuele updates gehad.

suzuki-vitara-facelift-2018

Het is te zeggen: ook binnenin pocht Suzuki met verbeteringen. Zoals zachtere materialen voor het dashboard bijvoorbeeld. Ook nieuw; een herwerkte instrumentencluster met een kleurendisplay tussen de tellers. De future is now, zo blijkt.

Adieu 1.6

Met de WLTP-cyclus om de hoek verandert er natuurlijk ook wat onder de kap. De 1.6 atmosferische benzine mag op de schop, in de plaats komt een 1-liter driecilinder turbobenzine met 111 pk. Daarboven staat een 1.4 viercilinder turbobenzine met 140 pk. Je weet wel, het blok vanuit de Swift Sport dat momenteel al te koop is in de Vitara S. Die motor kan je trouwens koppelen aan de Allgrip-vierwielaandrijving van het merk.

Suzuki-Vitara-Facelift-2018_04

Diesels? Daar doet Suzuki niet meer in, waardoor het gehele gamma dieselvrij is. CNG, daar gelooft de lokale importeur van het merk dan weer wel in, waardoor je zowel de 1.0 als 1.4 op aardgas kan laten zetten. Rond september verwachten de dealers deze opgefriste versie te mogen etaleren.

Suzuki-Vitara-Facelift-2018_04

Prijzen? Die begint bij de instapvriendelijke 1.0 turbobenzine met 112 pk, daar moet je 15.299 euro voor neertellen. De 140 pk sterke 1.4 turbobenzine kost je minstens 24.999. Een groot verschil, maar de 1.4 zit dan ook direct beter in de spullen. Eender hoe kan je bij Suzuki best via hun site eens een prijs opvragen.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws