Officieel: BMW 7 Reeks facelift (2019)

bmw7-series-facelift-2019_3

Gespierd. Zo noemen ze hem bij BMW. En ondertussen zijn er twee mensen die zich vanmorgen waarschijnlijk afvroegen wie het rooster uit hun barbecuetoestel in het berghok gestolen heeft. Ziehier de 7 Reeks facelift.

BMW windt er zelf geen doekjes om; de voorzijde van de 7 Reeks werd herwerkt. En waar ze bij de Bangle-7 destijds alles deden om hem discreter te laten ogen bij de facelift, geven ze hem nu een pak meer aandacht door de voorkant tot wel vijf centimeter hoger op te bouwen. Volgens BMW is de oppervlakte van de grille met zowat 40 procent gegroeid. Tegelijk werden de koplampen fijner uitgetekend. Met het optionele BMW Laserlight beschijn je de berm tot wel 560 meter ver. Beide samen zijn het nieuwe gezicht van de BMW-familie. Je kan er dus van op aan dat er bij komende facelifts in het gamma nog wel wat commentaar zal komen.

Achteraan zijn de wijzigingen er ook, al zijn ze minder prominent dan vooraan. De achterlichten hebben een 3D-aanzicht en werden 35 millimeter slanker dan voorheen. Hier is LED de leidende technologie, daar bouwen ze een L-vormig profiel mee op.

BMW zorgde er bij de facelift voor dat de inzittenden zich geruisloos en comfortabeler kunnen laten vervoeren door aanpassingen aan de wielbogen rond de achterwielen die de windruis verder moeten reduceren. Ook de B-stijlen werden herbekeken. Ook kozen ze dikker glas voor de zijruiten en de achterruit, afhankelijk van de gekozen versie standaard of als onderdeel van het Comfort Glass-pakket.

Er werden nog meer aanpassingen doorgevoerd in het interieur. Zo is de wireless charging-dock voor je telefoon nu op een andere plek in het dashboard te vinden en werd het stuurwiel hertekend met aangepaste toetsen.

zes-in-hybride

De grote wijziging voor de motoren in de 7 Reeks is de toepassing van een zes-in-lijn op de plug-in hybride. BMW voert verder een nieuwe V8 in de 750i xDrive in die 80 pk meeneemt en het vermogen naar 530 pk brengt. Helemaal boven staat een magistrale V12 in de M760Li xDrive, goed voor 585 pk. In België wordt ook een 740-motorisatie opgevoerd, een zes-in-lijn met 340 pk. De 745e zes-in-lijn plug-in hybride heeft 394 pk bij zich, al krijg je die alleen in sportmodus geactiveerd. In elektrische modus rij je 50 tot 58 kilometer ver. Verder zijn er nog de 750d met 400 pk, de 740d met 320 pk en de 730d met 265 pk.

BMW wil graag autonoom gaan rijden en daarom bouwen ze het aantal hulpmiddelen verder uit. Steering and lane control assistant zit tegenwoordig in het Driving Assistant Professional-pack. De Parking Assistant - een standaard item op de 7 - bevat tegenwoordig ook Reversing Assistant. Die kan 50 meter achteruit rijden langs exact dezelfde lijn die je vooruit reed. Handig als je per ongeluk een te smalle donkere straat inreed en je niet kan keren.

hey BMW

Om alles in het oog te houden heb je een 12.3 inch scherm voor de instrumentencluster en een 10.25 inch Control Display. BMW maakt gebruik van versie 7.0 van hun Operating System voor deze BMW 7. Die nieuwe versie moet alles sneller en agieler laten verlopen.

De Intelligent Personal Assistant is de secretaresse die niet op je passagiersstoel zit. Met gewone stemcommando's kan je verschillende Experience Modes aanroepen, en ook de programma's voor vitaliteit en relaxatie. Het lijkt wel je lokaal saunacenter.

BMW stelt de 7 Reeks voor op het salon van Genève in maart van dit jaar. Als geïnteresseerde koper kan je hem wel gaan bekijken in een closed room van de BMW Brand Store in Brussel. Dat bezoek boek je via je eigen BMW-dealer.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Adriaan 11:24
afbeelding van Adriaan

En zo zie je maar dat de Europese markt zijn leidersrol verliest aan de Chinezen...

Yannick 15:49
afbeelding van Yannick

dat is nu echt een afzichtelijke neus... die kont blijf ik wel lekker dik vinden.

Openroads.be 13:35
afbeelding van Openroads.be

Het ding kan zijn prooi ruiken van op 5 km heb ik me laten vertellen.

Kemseke Donald 21:18
afbeelding van Kemseke Donald

Reeds jaren BMW fan, deze neus maakt me niet warm

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws