De Toyota GR Supra krijgt een nieuwe instapmotor: een viercilinder, die geleverd wordt door partner BMW. De basismotor moet niet alleen de prijs drukken, maar ook het verbruik en het gewicht.
De 2.0 viercilinder is een oude bekende: in de BMW Z4 heet hij sDrive30i, en dat betekent dat de vierpitter 258 pk en 400 Nm produceert. Hij wordt opnieuw gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat. 0-100 km/u duurt volgens Toyota 5,2 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
De kleinere motor drukt niet alleen het verbruik, maar ook het gewicht: met 100 kilogram vergeleken met de zescilinder, aldus de Japanners. Het lagere gewicht op de neus moet de rijbeleving iets verscherpen, terwijl de 50/50-gewichtsverdeling bewaard blijft.
Fuji Speedway
De tweeliter in de GR Supra krijgt bij zijn lancering nog een beperkte reeks mee: de Fuji Speedway. Die combineert een witte lak met zwarte 19-duimers en rode spiegelkappen. In het interieur wordt rood en zwart alcantara afgewisseld met koolstofvezel inzetstukken. Het aantal exemplaren in Europa is beperkt tot 200, de Toyota GR Supra met 2.0 is vanaf maart verkrijgbaar.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden