Bugatti lanceert een speciale reeks van de Chiron, om het model wat in de kijker te houden. Jammer voor Bugatti is het een virtuele voorstelling geworden, nadat het salon van Genève werd afgelast.
En eigenlijk wilden ze nog wat langer wachten met het vrijgeven van de beelden maar vanwege een lek op het internet besloten ze bij de Elzasser autoproducent om de beelden ook officieel vrij te geven.
Zo komt het dat jullie nu kunnen kijken naar de 'driver's Chiron', met her en der aanpassingen. Geen aanpassingen aan de motor alvast, daar blijft de 8.0 W16 met vier turbo's zijn werk doen, goed voor 1.500 pk. Bugatti verhoogde wel de rode zone met 200 tpm, zodat die nu pas bij 6.900 toeren begint.
procenten
Wat ze wel aangepast hebben? De aerodynamica en de ophanging. Daardoor verbetert Bugatti de rijeigenschappen van deze supersportwagen. Zo wordt de ophanging 65 procent stijver gemaakt vooraan en achteraan 33 procent. Een 15 procent scherper schakelende versnellingsbak moet een verbeterde powercurve tot resultaat hebben. Verder stuurde Bugatti de Chiron langs de weegschaal om zo 16 kilogram lichtere Aero velgen te verkrijgen. 16 kilogram is niet mis, als je weet dat de Chiron Pur Sports op 21 inch exemplaren geschoeid is. Lichtere remschijven en titanium remblokken zorgen voor nog 3 kilogram extra gewichtsvermindering.
Achterop de Chiron Pur Sports vind je een 1,9 brede achterspoiler die voor extra downforce moet zorgen. Met 3D-printers werd de vorm van de nieuwe uitlaateindes geconstrueerd, een techniek waarbij Bugatti ook daar nog wat extra gewicht kon besparen.
De 16 in de grille van de Bugatti Chiron Pur Sports is symbolisch, niet alleen voor het aantal cilinders, ook voor het aantal geproduceerde exemplaren. Wil je er eentje, dan leg je daar 3,2 miljoen euro voor op tafel. Dat is 200.000 euro meer dan een basis-Chiron.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden