Tegelijk met de 3008 facelift wordt ook de bijgewerkte versie van de 5008 gelanceerd. Diens ingrepen zijn minder doorgedreven, al is het verschil wel duidelijk zichtbaar.
De 5008 is naast de Rifter de 'people carrier' van Peugeot. Tot zeven personen kunnen plaatsnemen in deze crossover, die in zijn eerste generatie nog een monovolume was. Maar die wissel ligt al een aantal jaren achter ons zodat Peugeot het ook hier tijd vond voor een update.
sabeltand
De 5008 wordt gekenmerkt door een nieuwe frameloze grille, geflankeerd door koplampen met een nieuwe indeling. De sabeltanden lopen ook hier ver door, zodat de 5008 in lijn komt met de rest van het gamma. Op de neus verschijnt het '5008'-logo, wat je ook al bij de andere recent vernieuwde Peugeots terugvond.Achteraan zijn de wijzigingen beperkt. Er zijn full LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers en de wagen krijgt ook een hertekende achterbumper.
vernieuwde schermen
Binnenin zien we een nieuwe infotainmentdisplay met een 10 inch diameter. Ook het 12,3 inch display voor de instrumentencluster wordt herzien. Je kan de wagen ook in Normal, Sport of Eco zetten via een nieuwe keuzeknop. Nog nieuw voor deze 5008 is het Night Vision-systeem, waarbij je in het donker via infrarood-techniek de omgeving ver achter de lichtbundel wordt afgescand en geprojecteerd tussen de tellers in. Lane Position Assist, aangepaste verkeersbordherkenning en een nieuw noodremsysteem doen ook hun intrede.
Motorisch geen wijzigingen bij de 5008 facelift. Voorlopig komen de 130 pk sterke 1.2 THP en de eveneens 130 pk sterke 1.5 BlueHDi op de keuzelijst te staan. Hogerop staat de 180 pk sterke 1.6 PureTech benzinemotor, de diesel is er ook met die vermogensversie. In tegenstelling tot de 3008 krijgt de 5008 voorlopig geen plug-in hybride variant.
Recente reacties
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Het gevoel te hebben van meer overzicht te hebben? Is dat ook niet zowat de drogreden waarom de...
Door Adriaan 20 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
De auto weet natuurlijk niet dat hij op een eindpunt zit maar als je langzaam rijd wordt...
Door Jan 22 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Als je veel in een grootstad rijd,kun je geen camera's genoeg hebben. Want daar rijden wel wat...
Door mike 1 dag geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Deze houd achterliggende auto's in de gate. Als er 1tje opknalt maakt die foto's van alles rondom...
Door St 1 dag geleden