De Hyundai Kona Electric is nog maar twee jaar op de markt, maar de Koreanen achten de tijd toch al rijp voor een facelift. Die herken je meteen aan zijn nieuwe snoet, maar krijgt nog enkele andere updates mee.
Vooraan zie je meteen dat de Kona Electric het nu met een volledig dichtgewerkt gezicht stelt. De lichtunits zijn nog steeds opgesplitst in koplampen en dagrijlichten maar krijgen een nieuw motief, terwijl de laadklep nog meer uitgesproken asymmetrisch aanwezig is. De achterlichten krijgen ook een fris ontwerp, en in totaal wordt de Hyundai 25 millimeter langer. Er zijn tot slot nog een hoop nieuwe koetswerkkleuren.
Binnenin krijgt de Hyundai een digitaal instrumentenpaneel van 10,25 duim, terwijl het optionele infotainmentscherm van 10,25 duim wordt overgedragen van voor de facelift. De smartphone-app werd grondig uitgebreid. Er verschijnen ook nieuwe sfeerverlichting en afwerkingsmogelijkheden voor het interieur.
Aan de batterijen of elektromotoren verandert er niets. Er is dus nog steeds een Kona Electric met batterij van 39,2 kWh, 136 pk en WLTP-rijbereik van 205 kilometer; en een versie met 64 kWh-batterij, 204 pk en rijbereik van 484 kilometer.
Wel krijgt de rijhulp een update: de waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto en de dodehoekwaarschuwing grijpen nu actief in als er een aanrijding dreigt. Een Leading Vehicle Departure Alert geeft een signaal als je niet reageert wanneer de auto voor je weer aan het rijden gaat, een Safe Exit Warning en Rear Seat Alert laten je iets weten wanneer het nog niet veilig is om je deur te openen omdat er bijvoorbeeld een fietser nadert, en wanneer er zich nog iets of iemand op de achterban bevindt.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 17 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden