Aan het begin van 2021 vindt Kia het nuttig om zich met een nieuw logo en een nieuwe slogan een nieuwe merkidentiteit aan te meten. Die vormen de aanzet voor de vernieuwing binnen het hele merk.
Nieuwe ambities, nieuwe plannen en daarbij nieuwe modellen in de toekomstige autoindustrie. Dat is wat nog op het programma staat in de komende weken bij Kia. In de aanloop van een nieuwe merkstrategie pakken de Koreanen uit met een nieuw logo, dat met behulp van 303 pyrodrones in de lucht werd getoond. Die 303 drones waren overigens goed voor een notering bij Guinness World Records.
Volgens Kia lijkt het nieuwe logo op een geschreven handtekening. Dat vinden wij ook, want het logo lijkt geschreven zonder de pen van het blad papier te heffen. De symmetrie moet vertrouwen uitstralen, de ononderbroken lijn heeft volgens Kia te doen met hun toewijding om inspiratie te brengen. Het is maar wat je uit een paar letters en hun schrijfwijze haalt, natuurlijk.
De nieuwe slogan luidt "Movement that inspires". Dat heeft hetzelfde ritme als hun eerdere "Power to surprise", al is de inhoud dus veel meer gelinkt aan de semantiek achter het nieuwe logo.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 5 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 8 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden