
De bloedmooie Lexus LC gaat alweer mee sinds 2017. Tijd voor een facelift dus, en die beperkt zich niet alleen tot het zichtbare. De LC krijgt een verbeterde ophanging, een gloednieuw aanbod aan personalisatiemogelijkheden en — voor de liefhebbers — een flinke achtervleugel.
Lexus speelt altijd al wat het buitenbeentje met de LC. En dan hebben we het niet alleen over het unieke design of zijn aandrijflijnen maar ook over de frequentie waarmee de auto wordt bijgewerkt of aangepast. Zo werd de auto al gelanceerd in 2017 maar kregen we plots vorig jaar een elegante cabrioversie te zien. Nu krijgt het model wel helemaal op tijd een facelift maar die verandert eigenlijk maar weinig aan de basislook van de LC. Onderhuids wordt er dan weer wel doorontwikkeld, en daarnaast krijgt de LC een eindeloos gamma aan personalisatie-opties én optioneel een opvallende spoiler uit koolstofvezel.
Luchtvaartvleugel
Om dan maar met het gekste te beginnen: die vleugel ontwikkelde Lexus samen met racepiloot Yoshihide Muyora. Het gaat hier dus om meer dan uiterlijk vertoon: de ingenieurs haalden hun inspiratie bij de luchtvaart om een zo aerodynamisch efficiënt mogelijke spoiler te tekenen. Volgens Lexus zorgt de vleugel ervoor dat de LC nog wendbaarder wordt dan voorheen, samen met een aantal aanpassingen aan het onderstel. Motorisch blijft alles bij het oude: de LC blijft verkrijgbaar met een krachtige hybride-aandrijflijn of een 5.0-liter grote V8.

Samen met de facelift van de LC lanceert Lexus ook zijn nieuwe Bespoke Build-programma. Daardoor kunnen klanten hun nieuwe bolide tot in de details personaliseren; van nieuwe velgdesigns tot unieke interieurbekledingen of koetswerkkleuren. Zo is er bijvoorbeeld voor het eerst een pakket verkrijgbaar op de LC dat de chrome-accenten — en dat zijn er best veel — zwart maakt. Dus toch één aspect waarin Lexus met zijn LC de concurrentie lijkt te volgen.
Recente reacties
Adieu laadpas: Europa wil betalen aan laadpaal zoals bij tankstation
"Klein detail: bovenstaande transparantie zou enkel verplicht worden wanneer een nieuwe laadpaal...
Door Mathieu 13 uur geleden
Kort getest: BMW iX5 Hydrogen (2023)
Sommigen willen gewoon niet dat de Hwagen doorbreekt en altijd met hetzelfde excuus nlk het...
Door Tryphon 16 uur geleden
Rijtest: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V 7DCT (2021)
Value for money! Nog ruim 150 stuks op autosalon in de aanbieding met ruim €3000 korting. Allemaal...
Door Hans 1 dag geleden
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 1 dag geleden