
Op zoek naar een zuiver elektrische break? Dan kan je voorlopig maar op één adres terecht: bij de MG-dealer. Zij brengen binnen een paar maanden hun MG5 naar onze markt, en geven in aanloop al even inkijk in de verkrijgbare aandrijflijnen en hun prijzen.
Het elektrische aanbod groeit letterlijk en figuurlijk alle richtingen uit. Tegenwoordig biedt nagenoeg elke constructeur wel een model op stroom aan, en dan nog het liefst in verschillende vormen, maten en — vooral — hoogtes. Terwijl ze het onderling uitvechten in het SUV- en crossoversegment bleef de klassieke break echter al die tijd onaangeroerd, tot MG zich er als enige mee ging moeien. Het resultaat is deze MG5 Electric, en daarvan kunnen we nu al even in de prijzen kijken.
Helder geprijsd
De elektrische break komt er in twee smaken, en die luisteren net als bij zijn ZS-broer naar de namen ‘Standard Range’ en ‘Long Range’. Ook op motorisch vlak zijn er gelijkenissen met de bekende crossover, want in standaardvorm krijgt de MG5 een elektromotor op de vooras met 177 pk en de lange afstandsversie houdt het op 156 pk om de accu te sparen. Die is bij de Long Range trouwens 61,1 kWh groot, goed voor een WLTP-actieradius van tot 400 kilometer. Bij de Standard Range schuilt er 50,3 kWh onder de vloer, waarmee de auto zo’n 320 kilometer moet halen. Snelladen doen beide versies tot 87 kW, waarmee je na 40 minuten weer voor 80 procent volgeladen bent.

De prijslijst blijft MG-gewijs lekker simpel. Zo kan je naast de batterijgrootte ook kiezen of je een meer eenvoudige of net een meer luxueuze break wil, maar daar blijft het dan ook bij. De goedkoopste MG5 Electric, dus een Standard Range in Comfort-jasje, kost je dan 33.985 euro en biedt voor die prijs meteen zaken als LED-verlichting, adaptieve cruise control en een infotainmentsysteem met smartphoneconnecitviteit. Voor dezelfde aandrijflijn in Luxury-trim betaal je 35.485 euro, en die voegt daar onder andere kunstlederen bekleding, 17-inchvelgen en een 360°-camera aan toe. Bij de Long Range-versie betaal je voor de Comfort- en Luxury-niveaus respectievelijk 36.985 en 38.485 euro. Je vindt de MG5 Electric vanaf maart bij de dealer en vanaf april op je oprit.
Recente reacties
Adieu laadpas: Europa wil betalen aan laadpaal zoals bij tankstation
"Klein detail: bovenstaande transparantie zou enkel verplicht worden wanneer een nieuwe laadpaal...
Door Mathieu 14 uur geleden
Kort getest: BMW iX5 Hydrogen (2023)
Sommigen willen gewoon niet dat de Hwagen doorbreekt en altijd met hetzelfde excuus nlk het...
Door Tryphon 17 uur geleden
Rijtest: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V 7DCT (2021)
Value for money! Nog ruim 150 stuks op autosalon in de aanbieding met ruim €3000 korting. Allemaal...
Door Hans 1 dag geleden
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 1 dag geleden