
Hij krijgt dezelfde bruisende motor als de i30 N.
Hyundai bevestigt officieel dat de sportieve N-versie van de compacte SUV Kona niet ver meer verwijderd is van serieproductie: hij zou nog in 2021 op de markt komen. Het wordt de eerste N SUV, na de berlines i20 N en i30 N. Onder de motorkap komt een 2.0-turboviercilinder te liggen die standaard wordt gecombineerd met een gerobotiseerde achtversnellingsbak met dubbele koppeling. Zijn vermogen is nog niet gecommuniceerd, maar hopelijk moet hij niet onderdoen voor het hart van de i30 N, die het tot 275 pk schopt.
Of deze motor net zoals in de i30 N de voorwielen zal aandrijven via een sperdifferentieel dan wel vierwielaandrijving krijgt, verklapt Hyundai nog niet. Het laat al wel weten dat de auto voor optimale sprints zal worden uitgerust met een Launch Control en dat de rijervaring dynamischer wordt gemaakt door een “emotionele klankervaring”. Tot slot laten de Koreanen nog verstaan dat het N-gamma verder zal verbreden in 2021 voor “alle soorten klanten op zoek naar rijplezier”.
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Geraard Oogle zegt dat het een 13kWh batterij is. Worden er tegenwoordig nog fake hybrides gemaakt?
Door John 4 uur geleden
Rijtest: Mercedes C 300 e Plug-In (2020)
“ Mercedes heeft echter niet graag dat je zelf gaat kiezen wanneer je de batterij spaart of net...
Door M. Gul 18 uur geleden
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 19 uur geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 1 dag geleden