HAMANN was blijkbaar blij dat we ze op plaats één hebben gezet in het tuningsartikel van Genève 2013. Zo blij dat ze besloten om ons te verassen met een persbericht over hun gepimpte Range Rover. Wie zijn wij om hun pink eye niet in de spotlight te zetten?
Omdat het laat is gaan we zelfs een stap verder en nemen we integraal hun persbericht over. Zo lees je als Autofans ook wat voor waanzinnige persberichten we binnen krijgen achter de schermen. Veel leesplezier:
Stijlvol en barstensvol kracht:
HAMANN kleed de Range Rover aan en verandert hem in "MYSTÉRE"
De interactie van afmetingen, gewicht en dynamiek van de Range Rover zijn al jarenlang een fascinerend onderwerp geweest.
HAMANN Motorsport verlegt de nadruk door overduidelijk het dynamische te benadrukken.
Range Rover staat al jaar en dag synoniem voor onderscheiding, exclusiviteit en luxe. In dit geval gebruik HAMANN een mirror-like roze laklaag die individualisme naar een nieuwe hoogte tilt. Een glossy finish onderaan, terwijl het dak en stijlen een geborstelde matte finish krijgen. De carrosserie van de totaal revamped new Range Rover generation MYSTÉRE is aangekleed in een kleur die niets anders dan pure zelfzekerheid uitstraalt (!).
De voorbumper met LED-verlichting is het eerste teken van de wagen zijn dominantie. De motorkap doet de naam "HAMANN Motorsport" alle eer aan. Het is vervaardigd uit echt (!) carbon. De zijschorten maken de Range Rover zo'n 80 mm breder. De achterbumper krijgt extra cachet door de speciaal ontwikkelde uitlaten De einddempers worden vervaardigd uit een solide blok metaal. Door deze details creëert HAMANN een link tussen de robuuste Range Rover en hun eigen motorsport history. Gezien deze feiten kan je er van uit gaan de de engineers van het bedrijf uiteraard de 5 liter grote V8 sterker zullen maken.*
Meer kracht bekent een beter ophanging. De elektrische verlagingsmodule brengt de HAMANN MYSTÉRE 40 mm dichter bij de grond. In de wielkasten vind je 23 inch grote velgen. Twee versies zijn beschikbaar. De driedelige "Edition Race" of de "Unique Forged" velgen. Continental banden, maatje 305/30/23, zitten rond de vier (!) wielen. Deze individuele approach wordt verdergezet in het interieur. Het HAMANN logo komt terug op de deurlijsten en de velour vloermatjes. Verder kunnen we al je dromen vervullen omtrent materiaalkeuze binnenin.
Rest ons nog maar één vraag:
Zouden jullie ooit kiezen voor een roze lakkleur die - volgens Hamann - pure zelfzekerheid uitstraalt?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 4 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 7 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 10 uur geleden