Het kleine Duitse sportmerk begeeft zich in diepe wateren. Op haar website maakt het officieel bekend een insolventieaanvraag te hebben ingediend. Daarmee is de constructeur nog niet failliet, maar heel goed gaat het er hoe dan ook niet mee. Twee jaar geleden was Artega in hetzelfde bedje ziek, toen kocht een Mexicaanse barones en haar investeringsmaatschappij Tresalia Capital het merk op. Destijds zeiden ze voldoende cash te hebben om de productie aan te houden en zelfs een elektrische variant te lanceren, maar daar lijkt nu iets te zijn tussengekomen. Enkele weken geleden waren er gesprekken met een Chinese kandidaat overnemer, maar die gesprekken zijn afgeblazen.
Bedankt voor de tip Yves
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden