Vraag: Wat moeten we de komende weken doen met de C4 Cactus?

citroen-c4-cactus-duurtest-2014_01

De komende weken beschikken we over een Citroën C4 Cactus als duurtester. Meer dan tijd genoeg om enkele van jullie vragen en ideeën op te lossen/ uit te werken. Wat moeten we volgens jullie de komende weken doen met de C4 Cactus?

Loop je al lang rond met een vraag over de C4 Cactus, dan is hier je kans. Want we hebben meer dan tijd genoeg om die vraag uit te proberen en te beantwoorden. Zolang ze realistisch is natuurlijk. Want hoewel de Cactus er uit ziet als iets om te gebruiken voor een maanlanding, gaan we geen retourtje naar de maan reizen. Daarvoor staat de kerosine iets te duur....

Heb je prangende vragen over de Cactus of heb je leuke ideeën? Laat ze dan zeker weten in de comments! Wij gaan ondertussen nog eens drukken op de airbumps...

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
Thom@s 03:50
afbeelding van Thom@s

Zo snel mogelijk dat lelijk ding in brand steken.

Wim 07:20
afbeelding van Wim

Thomas overtuigen van de Cactus, check

Alfred 10:03
afbeelding van Alfred

't zal onder vandalisme vallen en niet toegelaten zijn, maar ik vraag me toch af hoe duurzaam die stootkussens nu net zijn... Is dat zo'n zacht spul dat er werkelijk niks te zien is als er een idioot of 4-5 hun deur hebben opengesmeten er tegen? 't feit dat ik al eens een deuk gehad heb door zo'n idioot, wil toch zeggen dat sommigen echt met hun deur gooien...

Het verbruik van 4.1 uit de andere post, is dat een werkelijk of boordcomputer verbruik? Ik ben benieuwd hoe dat verbruik evolueert, 4.1 is echt wel netjes als dat het werkelijke is.

Yvesw 10:07
afbeelding van Yvesw

Het is inderdaad redelijk harde plastic, dus in hoeverre het weerstand houdt tegen vandalen is moeilijk te zeggen. Wel zullen we aan Citroën vragen wat de prijs is van zo'n airbump en vragen we met onze meest zielige oogjes dat we er eens een deur iets harder mogen tegenzetten.

Over dat verbruik, dat is van de boordcomputer. Een eerste indicatie echter, daarom dat we ook de kilometerstand bijhouden. Op die manier kunnen we het werkelijke verbruik meten. :-)

BePa 11:29
afbeelding van BePa

Wat ik vaak mis in een gewone test, maar bij een duurtest (of dagelijks gebruik) naar boven komt zijn van die kleine onhebbelijkheden: Een stuiterende ruitenwisser, het lampje in de koffer dat slecht gepositioneerd staat om deftig licht te geven, de greep van de koffer die altijd vol vuil hangt, ...

Yvesw 11:39
afbeelding van Yvesw

We schijven het neer als 'Top tien ergernissen van de C4 Cactus' en nemen het mee in onze toekomstige artikels ;-)

Stealth 18:05
afbeelding van Stealth

Naar de maan vliegt/vloog men niet met kerosine maar hoofdzakelijk met vloeibare waterstof :-)
Wat betreft de Cactus: weeg hem misschien eens, ben benieuwd of het gewicht echt zo laag is. En verder ben ik benieuwd wat jullie er van gaan vinden na de duurtest, bvb of de Cactus een alternatief is voor een c-segmenter.

Yvesw 18:32
afbeelding van Yvesw

Dat verklaart waarom we nooit voorbij de mesosfeer zijn geraakt met onze testwagens! :-)

Over dat wegen, we nemen het idee mee... ;-)

Rob 18:40
afbeelding van Rob

Air-bumps ben ik het meest benieuwd naar. Hoe zullen zich die houden als je daadwerkelijk tegen een paaltje aanrijdt. Niet dat ik wil dat jullie schade ga rijden, maar toch. Ben benieuwd, want het is toch de meest opvallende feature van deze auto.

Kenny 20:04
afbeelding van Kenny

Hoe gaan de langere ritten af (zowel de bestuurder als de wagen)?
Kleine onhebbelijkheden zoals kraakjes en piepjes?
En natuurlijk de Airbumps, kunnen die tegen een stootje? :-)

Yvesw 20:34
afbeelding van Yvesw

Voor die langere ritten staat er al een roadtrip gepland richting skioord. Dus daar kunnen we binnen enkele weken een antwoord op geven :-)

altich@telenet.be 19:14
afbeelding van altich@telenet.be

Spijtig dat het geen versie is met de bmp6 automaat. Die wordt zo afgekraakt door de geschreven pers maar de keren dat ik ermee in aanraking kwam, leek het mij toch niet zo'n onding. Akkoord 't is geen dsg of dergelijke maar slecht? Nee

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws