Het verschil zit 'm in de details als Audi een facelift doet, dus ook bij de nieuwe R8 is dat het geval. Een nieuwe voorbumper met nieuwe koplampen die volledig met LED's zijn uitgevoerd en de nieuwe vijfhoekige grille zijn de grote veranderingen die je direct opvallen. Optioneel is er een CFRP (carbonversterkte kunststof) splitter verkrijgbaar. Ook achteraan zijn er volledige LED-achterlichten en onder de kap verandert er ook één en ander.
Niet dat er plots een R8 TDI is, dat zou wat te ver gaan, wel is er naast de R8 V8 en R8 V10 een nieuwe versie. Die heet gewoon R8 V10 Plus en krijgt met 550 pk 25 stuks meer dan de 'gewone' R8 V10. Dat maakt dat de R8 V10 Plus in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u gaat, met een top van 317 km/u.
Audi biedt dus nog steeds de R8 V8 (430 pk) en R8 V10 (525 pk) aan, zowel in coupé- als in spiderversie. De R8 V10 Plus is er enkel als coupé. Audi verving verder de R-Tronic versnellingsbak door een S-Tronic bak, voorzien van zeven trappen.
Binnenin kan je de wagen nog steeds in Nappa-leder laten uitrusten. Behalve de wijzers van de tellerpartij en de schakellepels wijzigde daar niets.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen