Het verschil zit 'm in de details als Audi een facelift doet, dus ook bij de nieuwe R8 is dat het geval. Een nieuwe voorbumper met nieuwe koplampen die volledig met LED's zijn uitgevoerd en de nieuwe vijfhoekige grille zijn de grote veranderingen die je direct opvallen. Optioneel is er een CFRP (carbonversterkte kunststof) splitter verkrijgbaar. Ook achteraan zijn er volledige LED-achterlichten en onder de kap verandert er ook één en ander.
Niet dat er plots een R8 TDI is, dat zou wat te ver gaan, wel is er naast de R8 V8 en R8 V10 een nieuwe versie. Die heet gewoon R8 V10 Plus en krijgt met 550 pk 25 stuks meer dan de 'gewone' R8 V10. Dat maakt dat de R8 V10 Plus in 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u gaat, met een top van 317 km/u.
Audi biedt dus nog steeds de R8 V8 (430 pk) en R8 V10 (525 pk) aan, zowel in coupé- als in spiderversie. De R8 V10 Plus is er enkel als coupé. Audi verving verder de R-Tronic versnellingsbak door een S-Tronic bak, voorzien van zeven trappen.
Binnenin kan je de wagen nog steeds in Nappa-leder laten uitrusten. Behalve de wijzers van de tellerpartij en de schakellepels wijzigde daar niets.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 6 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 9 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden