Officieel: Mini John Cooper Works GP

Een hele tijd terug werd hij reeds aangekondigd en kregen we zijn Nordschleife-tijd, nu verwent Mini ons ook met de rest van het cijfergeweld.

Onder de kap een aangepaste 1.6 turbo viercilinder die 218 pk en 260 Nm voortbrengt, en dit al vanaf 1750 toeren per minuut. Met de overboost functie kan dit vanaf 2000 t.p.m. tijdelijk zelfs naar 280 Nm gebracht worden. Met deze cijfers sprint de Mini in slechts 6,3 seconden naar 100 en blijft hij doorgaan tot en met 242 km/u. Hij zette reeds een tijd van 8 minuten en 23 seconden neer op de 'Ring, 18 seconden sneller dan zijn voorganger.

Mini wou niet meedoen aan de pk-race maar concentreerde zich vooral op de ophanging en de sturing, aldus Dr. Kay Segler, senior vice president bij Mini.

The Mini is designed to be a car that can be enjoyed, and driven fast by an amateur. It must be a confident car, not a difficult one.

De wagen is met 20mm verlaagd en de ophanging kan nog naar wens versteld worden. De remmen zijn van race-kaliber met een diameter van 330 mm en een dikte van 25 mm. De voorste zetels zijn vervangen door Recaro exemplaren en de achterste helemaal weggelaten. De Kumho Ecsta sportbanden gemonteerd op unieke velgen zijn standaard. Ondanks de gewichtsbesparingen zet deze Mini hetzelfde gewicht neer als zijn niet-GP variant, 1235 kg.

Het ESP systeem krijgt een 'GP Race Mode' mee, hierbij zal de motor niet worden ingehouden word er nog wel automatisch geremd op de binnenste wielen in een bocht.

De Mini JCW GP verbruikt op papier slechts 7,1 l/100km en zal voor € 36.800 euro (Duitse prijs) verkocht worden. Er zullen slechts 2000 exemplaren gemaakt worden, dus wees er snel bij. Grijp je ernaast kan je nog steeds de normale Cooper S als troostprijs kopen, ten slotte moet je het dan maar met 7 pk minder stellen.

Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws