Volkswagen stelt de Golf GTI officieel voor. 'Dat deden ze toch al op het salon van Parijs?' hoor ik je denken. Welja, maar toen ging het om een concept car.
Maar maak je niet ongerust, de productieversie verschilt weinig van de getoonde Golf GTI Concept uit Parijs. Een 2.0 TSI onder de kap dus, met 220 pk. Dat is 10 pk meer dan de Golf VI GTI en daarmee rijdt hij in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u. 6l/100 km verstook je gemiddeld, al stijgt dat met de optionele DSG-bak tot 6,4l/100 km. De CO2-uitstoot bedraagt daarbij respectievelijk 139 en 148 g/km.
Standaard is je GTI uitgerust met sideskirts en diffusor, gefumeerde LED-achterlichten en LED-nummerbordverlichting. Ook de 17 inch Brooklyn-velgen, rode remklauwen, het sportonderstel en chromé uitlaten zijn van de partij. Binnenin herkennen we de Clark-ruitjesbekleding, de roestvaststalen pedalen en het sportstuur met afgeplatte onderzijde.
Wie wat extra wil, kiest voor het Performance Pack. Al zijn de extra's daarbij wel vrij miniem. De wagen krijgt grotere remmen, een mechanisch sperdifferentieel en 10 pk extra, waardoor de 0-100 km/u in 6,4 seconden wordt afgewerkt. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, waar dat bij de basisversie 246 km/u is.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden