Eindelijk officieel: Mercedes CLA45 AMG

Mercedes-Benz CLA45 AMG

Hoewel je hem met je ogen dicht ook al kon voorstellen hebben ze bij Mercedes-Benz eindelijk het eerste setje foto's vrijgegeven van de CLA 45 AMG. De baby CLS ziet er, zoals verwacht, gelikt uit.

De CLA45 AMG maakt zijn debuut op de New York Auto Show later deze maand, Mercedes was al zo vriendelijk om plaatjes de wereld in te sturen. Want geef toe, foto's geheimhouden die sowieso toch op voorhand lekken is zooh 2012.

Niet verrassend

Uiterlijk zijn de verrassingen niet al te groot. We zien de dikke bumperpartij, zwarte strook op de zijschort en twee knoerten van trapezoïdale uitlaten (of in de volksmond: "Scheve rechthoeken") die we ook al zagen op de A45 AMG. De subtiele ducktail spoiler achterop de koffer die je ook op de gewone CLA krijgt blijft behouden.

Iets te kleine velgen en fel rode remklauwen maken het plaatje af. Spijtig dat de persplaatjes hem tonen in een "uit de mode" wit/zwart kleurstelling. Felblauw of felrood zou hem een stuk beter staan volgens ons.

Hoewel je hem met je ogen dicht ook al kon voorstellen hebben ze bij Mercedes-Benz eindelijk het eerste setje foto's vrijgegeven van de CLA 45 AMG. De baby CLS ziet er, zoals verwacht, gelikt uit.

Rode sfeerverlichting

Binnenin wordt er gestrooid met Carbon en rode accenten die de cabine een pak meer uitstraling geven. Al blijft het spijtig van de zwevende media interface. Knap gedesignde AMG-stoelen houden je stevig op je plaats. Verder zien we rode sfeerverlichting terugkomen achter de deurklink, aan de versnellingspook en in de bekerhouders (McDonalds alarm!). Afschuwelijk rode gordels maken het af. Al zijn deze hopelijk optioneel.

Mercedes-Benz CLA45 AMG

Het hart

Mercedes haalt 360 pk en 450 Nm uit de viercilinder turbo (die je ook vindt in de A45 AMG). De CLA45 AMG krijgt standaard vierwielaandrijving en doet de sprint van nul naar honderd in +/- 4,6 seconden. Bij 250 km/u houdt de begrenzer je tegen. Al zal je mits bij te betalen (performance pakket?) wel enkele tientallen kilometer sneller kunnen.

Mercedes-Benz CLA45 AMG

Laatst gepubliceerd

Reacties (16)

Plaats een reactie
Carlos 17:37
afbeelding van Carlos

Leuke wagen, mooi design maar BELACHELIJK klein binnenin...
Het enige spijtige in mijn ogen.

Carlos 18:29
afbeelding van Carlos

Wel toen de CLA voorgesteld werd voor het publiek bij Mercedes Belux waren er veel potentiële kopers die deze toch wel eens van dichtbij wilde bekijken.
Veel die ik toen daar heb gehoord hadden de zelfde reactie: "Amai das klein van binnen! Niks voor mij."
Achteraf bleek dat vele in een periode zaten om nieuwe firmawagen te selecteren die nieuw was in hun gamma. Ze waren ook van de mening dat het ze een wou effect hadden om deze te zien op foto maar eens ze in gaan zitten zijn...

Het kan zijn dat er meer en meer wordt gezocht naar kleine cabines maar ik ben er absoluut niet zot van. Ben nu ook niet echt klein in de hoogte en de breedte kan grotendeels daar aan liggen :-) In de nieuwe A-klasse had ik meer ruimte en zat ik comfortabeler.

Yvesw 18:38
afbeelding van Yvesw

Je mag inderdaad niet vergeten dat dit eigenlijk een uitgerekte A-klasse is. :-) Ik vond niet veel verschil te voelen met de A en CLA qua interieurruimte...

Trouwens, de AMG-derivaten zullen waarschijnlijk nog een pak krapper zitten. Zo zat ik in de A45 AMG net iets te gegoten. Omdraaien om even uit het raam te zien is onmogelijk met de stoelen. Swat, allemaal luxeproblemen :-p

Carlos 19:45
afbeelding van Carlos

Een uitgestrekte A klasse die in de breedte geslonken is en daar zit het kleine verschil :D Heb de 2 geprobeerd en toch zat ik in een A klasse ruimer dan de CLA.

Qua sportiviteit zal het interieur niet echt kleiner worden. De zetels dat is inderdaad een ander paar mouwen :D Vond dit bij Audi ook een groot verschil.

Techno Patat 19:53
afbeelding van Techno Patat

Ik ben onvoorwaardelijke fan! Enig puntje van kritiek is de rode gordel. Maar dat zijn van die kinderachtige imperfecties die hem karakter geven. De looks vanbuiten zijn schitterend imo. Ik zie trouwens 2x een dubbele uitlaat. 4 stuks dus!

De cabine is niet denderend groot, maar dat is in m'n 159 ook zo. En eens je het gewoon bent voel je je ongemakkelijk in een auto met veel ruimte... Ook qua zetels zit ik graag ingesloten, en deze zien er zalig uit! Deze auto koop ik ook niet als ruimtewonder, maar voor de looks, rijeigenschappen en interieur!

En yves: als je achterom moet kijken omdat er mensen je kunnen inhalen rijd je niet amg-waardig :P! In m'n diesel Alfa word ik nu al zelden ingehaald, laat staan in een amg :-)!

De kleurstelling zwart/wit doet hem geen kwaad met die rode remklauwen. Een rode hadden we al gezien in amg-kit. Ik denk dat ze bewust redelijk goed uit elkaar houden...

Yvesw 20:29
afbeelding van Yvesw

"Twee knoerten van uitlaten met een tussenschot" of "vier kleine vierkante uitlaten"... Aan u wat je het liefst hoor... Muggenzifter :-p

Ik heb de combo witte laklaag met zwarte velgen wel gezien tegenwoordig. 'Krijg het er niet meer warm van. Velgen vind ik ook net één maat te klein. Maar beter zo dan gigantische velgen zonder band waar je in realiteit nog geen twintig meter in de buurt van een stoeprand durft komen :-p

En dat achteromkijken... Nu weten we ook ineens wat voor "invoeger" op de autostrade jij bent :-p Vol gas geven op de oprit en gewoon tussen het verkeer knallen, zo heb ik ze graag... NOT :-p

Techno Patat 20:58
afbeelding van Techno Patat

Vol gas en tegen het eind van de oprit zit ik aan 150-160 (soms 170) en kan ik gerust naar het linkervak! En ik plaatst m'n spiegels ook altijd perfect, zonder een dode hoek moet ik dus niet omkijken ;-)! En eerlijk, sinds ik de Alfa heb ben ik op de autostrade (in België) misschien 10x ingehaald...

Het is inderdaad niet nieuw meer, maar met die kleurencombi zie je mooi de carbonnen accenten, en het is zeker niet lelijk!

De velgen mogen inderdaad net iets groter, maar dan heb je geen band meer! Misschien dat de auto een centimeter of 2 mag zakken, dat zou de wielkasten iets mooier vullen....

Dendinge 23:46
afbeelding van Dendinge

Ik vind dit echt. Een belachelijke auto. Er is iets fout met de proporties, maar vooral, dit is geen mercedes. Hij is voorwielaangedreven, wellicht binnenkort verkrijgbaar met de 1.5 dci van renault en ziet er voor mij gewoon te plastiekeriger uit.

Waarom zou je deze wagen verkiezen boven een renault megane Berline (fluence zeker ? ) met vergelijkbare afmetingen, zelfde motor en vergelijkbare wegligging ? Enkel voor de ster ? Of het interieur. Magertjes. Hoor.

Techno Patat 10:22
afbeelding van Techno Patat

Voor de looks, het interieur (dat ik bij renaults gewoon magertjes vind), de luxe en voor de ster op de motorkap als leuke bonus ja. Ik heb nog nooit een renault gehad waar ik van droomde, bij Mercedes ligt dat wel eventjes anders.

En de cla is er dacht ik niet met die dieselstoof van renault (wat ik trouwens in de A-klasse de slechtste motor vind van heel het pallet.), die is er zoals de cls enkel met de iets 'hogere' motoren. Al is dat in deze klasse nog steeds maximum een 2.0l.

De cla koop je sowieso niet als licht autotjenmet een 1.5, deze moet je van mercedes kopen met hopen opties om te dienen als een hoogwaardig alternatief van de A-klasse.

hello 13:59
afbeelding van hello

Kreeg ik maar een euro iedere keer als Techno Patat het woord Alfa of 159 schreef. Dan kon ik mij zeker zo'n CLA 45 AMG veroorloven. :-)

Techno Patat 14:50
afbeelding van Techno Patat

Ik weet het, ik vergelijk ze bijna altijd met m'n eigen auto! Maar dat is dan ook omdak ze graag zie :-)! Wat maar heel weinig mensen kunnen zeggen van hun lease'r ;-)!

Techno Patat 19:32
afbeelding van Techno Patat

Hier zie, de 159 waar ik altijd zo over spreek! Zou je niet voor minder?

Bij deze een fototje: http://i1220.photobucket.com/albums/dd449/TechnoPatat/random/IMAG0281_zp...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws