Aston Martin heeft zopas het doek - en het dak - van de Vanquish Volante gehaald. Deze dakloze variant van de Vanquish laat de grommende 573 pk sterke V12 nog beter op je gehoor vallen.
Eerst het slechte nieuws van de baan halen. Eentje kopen voor de zomer gaat je niet lukken. Leveringen zullen pas tegen eind dit jaar mogelijk zijn. Vanaf nu is het echter allemaal zonneschijn en manegeur/ bandenrookgeur.
Carbon body
De coupévariant was al een knappe verschijning, maar met een dakje minder is hij zowaar nog knapper. Heel de body is gemaakt van carbon en daarmee is hij het eerste Volante model van Aston Martin met een carbon body. Dankzij al het lichte materiaal legt de Volante 1.844 kg op de weegschaal. Amper 59 kg meer dan zijn gesloten broertje. Over gesloten gesproken, het dak heeft 14 seconden nodig om te sluiten (of open te gaan natuurlijk).
Dankzij het gebruik van carbon is de Vanquish Volante 14 procent stijver dan de DBS Volante. De gewichtsverdeling ligt op 51:49, heerlijk in balans dus.
295 dakloze kilometers per uur
Motorisch blijft het bij het oude. Een 573 pk en 620 Nm sterke V12 gekoppeld aan de Touchtronic 2 zestraps automaat. Prestaties tegenover zijn dichte broer zijn niet veranderd. Een sprintje naar de honderd leg je af in 4,1 seconden en de topsnelheid bedraagt 295 km/u. Al zal je tegen dan het haar van menig topmodelpassagier al lang blijvend in de war hebben geholpen.
In Duitsland ben je 264.995 euro kwijt voor de dakloze Vanquish. Prijzen voor België zijn nog niet bekend.
Nog één puntje van kritiek trouwens. Dat blauwe interieur is "Dubai fout". Doe het maar niet AM.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden