Wie dacht dat Hyundai niks nieuws mee zou brengen naar de IAA volgende maand, had het mis. Hyundai stelt er de nieuwe kleine voor, de tweede generatie i10.
De kleine i10 werd geintroduceerd in 2007 als opvolger van de Atos. Hyundai werkte intussen naarstig verder en kan nu de nieuwe generatie naar voren schuiven. Die groeide ten opzichte van zijn voorganger (+8 cm in de lengte, +6,5 in de breedte) maar werd tegelijk ook wat lager zodat hij er minder als een koekendoos uitziet. Hij wordt getekend in dezelfde filosofie als de grotere broers i30 en i40. Mogen we wel vermelden dat de achterlichtblokken ons doen denken aan de Dacia Sandero's van deze wereld?
Volwassener
Maar niet alleen langsbuiten ziet hij er volwassener uit, ook binnenin verandert er wat. Dankzij de grotere lengte kan de wagen 10 procent meer bagage slikken (252 liter in totaal, met achterbank rechtop) en hebben de achterste inzittenden wat meer beenruimte. Ook de afwerking werd opgekrikt, zodat men nu kan genieten van opties die vroeger voor hogere segmenten bestemd waren. We vermelden daarbij de automatische airco en de stuurverwarming. Over nieuwe motoren wordt door Hyundai met geen woord gerept, daarvoor is het dus wachten op de voorstelling in Frankfurt.
Hyundai ontwierp en ontwikkelde de New Generation i10 in Rüsselsheim, terwijl hij zal gebouwd worden in de Turkse Hyundai-fabriek in Izmit.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen