Je kan de looks dan wel terugbrengen naar die van de ZOE, de technologie van het NextTwo prototype gaat nog een hele stap verder. Renault ziet het zelf als hun visie voor de autonoom rijdende elektrische auto in 2020.
Het prototype kan alvast zelf rijden zonder ingrijpen van de chauffeur tot een snelheid van 30 km/u, wat betekent dat je files en stadsverkeer moeiteloos door je auto zou kunnen laten trotseren, terwijl je zelf je baard scheert of je tanden poetst in de wagen.
stapels camera's
Om dit te kunnen bewerkstelligen maakt Renault gebruik van een heel legertje sensoren en camera's die de weg in de gaten houden. Die info wordt dan door een centrale unit doorgegeven aan de besturing, motor en remmen
zelfparkerend
Iets minder ingrijpend is het feit dat het prototype ook zelf kan parkeren, waardoor je hem kan laten parkeren in parkeergarages die dit systeem kunnen ondersteunen. Dat betekent minder tijd verspelen door parking te zoeken in die garages, maar dat betekent ook plaats besparen, want de bestuurder stapt uit vooraleer de wagen zichzelf gaat parkeren.
augmented reality
Renault bouwt verder nog 3G/4G/WiFi connectiviteit in, zet ook een Head Up-display in de auto en een augmented reality-systeem zorgt ervoor dat de navigatie-informatie geprojecteerd wordt op een real-time beeld van de weg.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 7 uur geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 1 dag geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden