In de wereld van trackdayspeeltjes staat de Atom hoog op de funlijst. Voor mensen die de V8-versie echter te duur vinden en de 'standaard' Atom te traag is er nu een oplossing: de Atom 3.5R.
De 3.5R is het liefdeskind van de twee eerdergenoemde versies. De motor is nog steeds een 2.0 benzine met supercharger vanuit Honda Type R-land, maar krijgt hulp van een grotere intercooler en wat meer *boost. Het resultaat is 350 pk aan 8.400 opm en zo'n 340 Nm koppel. De Sadev sequentiële versnellingsbak met zes trappen komt dan weer van de V8-versie. Daardoor gaan de schakeltijden er enorm op vooruit.
550 kilogram
Koppel dit aan zo'n 550 kilogram en je krijgt een potent beestje. Gelukkig doen ze ook aanpassingen aan de ophanging om het geheel in het gareel te houden. Partner van dienst is Öhlins die veren en aanpasbare TTX-dempers installeren. Verder krijgt de Atom 3.5R een aanpasbaar limited-slip differentieel en stevigere remmen. Pure sensaties zonder voorruit dus. Al kan Rezvani daar een mouw - of raam - aanpassen.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 8 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 15 uur geleden