Op de Busan Motor Show in Zuid-Korea speelt Hyundai een thuiswedstrijd. Daarom stellen ze een nieuwe unieke speler voor, de Veloster Midship concept met de motor achterin, achterwielaandrijving en meer dan genoeg kracht voor de kleine rekel.
Als je de Veloster Turbo ergens van kan betichten, dan is het wel dat hij met zijn 186 pk en redelijk comfortabele afstelling wat emotie mist. Het team dat ook de i20 rallywagen bouwde maakt dat op slag goed met deze concept. De achterste stoelen werden bedankt voor bewezen diensten en werden vervangen door de motor.
300 pk
Die motor is de 1.6 GDI-benzine die je ook al in de Turbo-versie vindt. Al levert hij hier 300 pk die recht naar de achterwielen worden gestuurd. Verder werden enkele componenten van de ophanging vervangen door aluminium exemplaren en werd het chassis versterkt.
Het slecht nieuws? De Zuid-Koreanen hebben geen plannen om een productievariant te bouwen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden