De Volvo XC90 First Edition, die uitsluitend online te koop was, was op minder dan 47 uur volledig uitverkocht.
Bij de bekendmaking van de Volvo XC90 werd meteen bekend gemaakt dat ze exclusief online een speciale editie gingen lanceren. Op het moment van publicatie waren we sceptisch, want we wisten niet zeker of Volvo-rijders zich daartoe aangetrokken zouden voelen.
Volvo bewijst ons echter het tegendeel. In totaal waren er 1.927 stuks te koop en in minder dan 47 uur waren ze allemaal de deur uit. De Volvo-rijders gingen er soms goed tegenaan, soms werden er zeven exemplaren per minuut verkocht.
In België zijn er een zestigtal exemplaren verkocht, dat maakte Volvo bekend aan Autofans.be. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de UK waar ze er 55 aan de man brachten.
Dat het zo snel ging was voor Volvo geen verrassing. "The huge interest in the XC90 escalated to astronomical levels after the world-première last week.” aldus Volvo Car Senior Vice President, Alain Visser.
Wat er zo speciaal is aan die First Edition? Op een genummerd plaatje achteraan op de koffer, niets.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 13 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden