Om de verkoop terug wat aan te wakkeren - want je moet nu éénmaal de laatste nieuwe hebben in dit segment - heeft Bentley de Continental GT opgefrist met tweaks die zowel visueel zijn, als onderhuids. Frisser, krachtiger en zuiniger... wat kan je daar tegen hebben?
Laten we beginnen met de Continental GT, de favoriet onder de voetballers. Die krijgt voortaan een hertekende bumper met kleinere radiatorgrille en VAG-approved luchtsleuven. Want de lijnen van de onderkant vind je ook ruwweg terug op de voorkant van de Volkswagen Polo. We geven het maar mee.
Verder bemerken we de luchtsleuf achter de wielen die voortaan het B-logo er in verwerkt krijgt. Achteraan zou de kofferspoiler en achterbumper iets anders moeten zijn, al moet je daar een stuk beter kijken. Binnenin beschik je voortaan over een meer ergonomisch stuur met grotere schakellepels erachter, een herwerkt instrumentarium en anders geplaatste opbergvakjes. Soms zit het hem in de kleine dingen.
Niet klein is de knoert van een W12 motor. Die blijft 6.0-liter groot en gebruik maken van twee turbo's maar weet nu 590 pk en 720 Nm op te wekken. Een winst van 15 pk en 20 Nm. Toch is 'ie volgens Bentley 5% zuiniger in gebruikt dankzij cilinderuitschakeling (van 12 naar 6).
Ook de Flying Spur doet mee
Naast de herwerkte Continental GT, krijgt ook de vierdeurs Flying Spur wat aanpassingen. Al zijn die iets kleiner. Bentley spreekt van nieuwe 20-duims velgen, nieuwe optionele 21-duims velgen, een opgewaardeerd interieur en een W12-motor die voortaan beschikt over 625 pk, 800 Nm en een uitstoot van 'amper' 333 g/km CO2.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden