Net onder de van de pot gerukte 695 Biposto staat de 595 Competizione in de rangorde van Abarth. Die laatste krijgt binnenkort een stevige mechanische update waardoor het stiekem een Biposto-light wordt.
De kennis die Abarth vergaarde met de Biposto blijkt zijn weg te vinden naar de andere modellen in het gamma. Het meest directe gevolg is een 595 Competizione met enkele knappe mechanische updates. Om te beginnen wordt de 1.4 T-jet viercilinder aangepast met een nieuwe Garrett-turbo die turbolag tot een minimum zou moeten beperken. Samen met een performance-uitlaat van Monza moet het beestje goed zijn voor 180 pk (+20 pk).
Stevigere remmen
Dat klinkt niet als een grote winst bij monsters met 700 pk, maar in dit geval zorgen die twintig extra paarden dat het karretje in 6,7 seconden naar de honderd snelt. Maar liefst zeven tienden sneller dan voordien. Om die extra kracht te counteren werd het remsysteem van Brembo met vier zuigers ook opgewaardeerd. Wanneer je deze rappere 595 kan bestellen in België zijn we momenteel aan het navragen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden