Porsche heeft haar Cayman GT4 in een circuit-only jasje gestoken en presenteert deze Clubsport op het autosalon van Los Angeles. De handbak, die wordt ingewisseld voor een PDK.
Bij de puristen staat de Cayman GT4 hoog aangeschreven dankzij zijn handbak. De 911 GT3 doet het voortaan namelijk met PDK-automaat. Minder intens, wel gewoon rapper op het circuit. Dat deze circuitklare GT4 ook aan de automaat met dubbele koppeling gaat mag dan wel pijn doen bij de rev machters onder ons, het is gewoonweg sneller. Daarnaast krijgt de Cayman GT4 Clubsport een voor de racerij ontwikkeld sperdifferentieel, remmen (zes zuigers voor, vier achter) met aluminium remklauwen, een gestript interieur met rolkooi en sportstoelen en 18-duims lichtgewicht velgen met Michelin-banden.
Motorisch doet de Clubsport nog steeds beroep op de 385 pk sterke 3.8-liter boxer. Bestellen kan je bij Porsche vanaf 111.000 euro (zonder btw) waarna je kan deelnemen aan een resem kampioenschappen zoals het VLN kampioenschap op de Nürburgring.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden