Toyota trekt officieel lijn door Scion

scion-rip

Toyota's proeftuin in Noord-Amerika, het merk Scion, zal binnen afzienbare tijd verdwijnen. Geen stap terug voor Scion, wel een gigantische stap voorwaarts voor Toyota. Aldus de op dit moment nog CEO Jim Lentz van het merk. Hoe moet je anders het slechte nieuws brengen aan de 1.004 dealers?

Moeten we Toyota geloven, dan was Scion een compleet succes. Waarom ze er dan toch mee besluiten op te houden, daar hebben we het raden naar. Het een en ander kan te maken hebben met het feit dat het Japanse merk Scion steeds zag als een proeftuin in Noord-Amerika. Een tuintje waar het nieuwe gewassen kon proberen zonder de bekende kolen van de eigen tuin aan te tasten. Iets specifieker; ideeën proberen die ongeacht hun succes of falen geen impact zouden hebben op moederbedrijf Toyota.

Volgens Scion CEO Jim Lentz heeft Toyota dan ook veel geleerd van het merk. Zo werd het merk gebruikt om te zien wat de impact op klanten was door het aanbieden van de zogenaamde Mono-Spec-wagens waarbij klanten enkel nog konden kiezen uit de transmissie en de kleur. Of het effect van facelifts lanceren met speciale opties en tijdelijke versies.

De 22 hoge heren bij het merk (van marketing, sales, strategy en distributie) zullen onderdak vinden bij Toyota. Wat er met de 1.004 dealers in Noord-Amerika zal gebeuren, dat is nog niet helemaal duidelijk. Toyota gelooft er in dat ze 'a strong return on their investment' hebben gekregen. Ruw gezegd: Je hebt verdiend aan Scion, tijd voor iets anders.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws