Het hing al een tijdje in de lucht dat Ferrari een nieuw model zou gaan lanceren op het salon van Genève. Ze doen nu een Mercedeske en geven de FF bij de facelift een nieuwe naam mee.
De GTC-benaming moet verwijzen naar de Ferrari 330 GTC uit de jaren 60 en de 250 GT Berlinetta Lusso. De 4 duidt het aantal plaatsen aan in het model, dat zijn er nog altijd vier. Vier mensen kunnen dan ook comfortabel reizen, aldus Ferrari.
achterwielsturing
De chauffeur krijgt nog steeds de controle over een machtig V12-blok, al zag dat blok zijn waarden wel stijgen. 30 pk extra, waardoor er nu 690 pk beschikbaar zijn. Ook het koppel steeg, van 683 naar 697 Nm. In 3,4 seconden ben je van 0 naar 100 km/u, Ferrari pocht met een topsnelheid van 334 km/u.
De overbrenging gebeurt op de vier wielen, via Ferrari's gepatenteerde 4RM Evo systeem. Als primeur werd dit systeem gekoppeld aan achterwielbesturing en kreeg het de benaming 4RM-S. Het systeem combineert op basis van Ferrari's Slip Slide Control het elektronische differentieel en de SCM-E dempers.
De Ferrari GTC4 Lusso beleeft zijn wereldpremière op het autosalon van Genève dat begin volgende maand haar deuren opent.
Recente reacties
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 14 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 18 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 22 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 22 uur geleden