Een maandje na de onthulling van de Clio facelift onthult Renault nu het opgefriste R.S.-derivaat. Die tapt wat inspiratie van de Clio R.S. 16 concept maar laat diens performante veranderingen achterwegen.
Een facelift van een hot hatch zonder een vermogensupdate, Renault bewijst dat het mogelijk is met deze opgefriste Clio R.S.. Waardoor je dus inderdaad nog steeds 200 pk, dan wel 220 pk voor de Trophy-variant, uit de 1.6-liter turbobenzine krijgt. En jawel, ook de EDC-automaat met dubbele koppeling blijft bestaan, zelf roeren zit er dus nog steeds niet in.
Wat er dan wel nieuw is? Visueel gefoefel aan de voor- en achterlichten en een nieuw setje velgen. Daar blijft het eigenlijk bij. Nu ja, die kekke mistlichten van de Clio R.S. 16 concept doen ook hun intrede. Waardoor de R.S. twee lichtgevende vlaggetjes in de voorbumper heeft.
In zijn strafste Trophy-trim is de gepeperde Clio nog steeds goed voor een sprinttijd naar de honderd van 6,6 seconden en een top van 235 km/u. Is dat allemaal wat te straf voor je, dan biedt Renault nog het GT Line-pakket aan op de reguliere Clio.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden