
Een maandje na de onthulling van de Clio facelift onthult Renault nu het opgefriste R.S.-derivaat. Die tapt wat inspiratie van de Clio R.S. 16 concept maar laat diens performante veranderingen achterwegen.
Een facelift van een hot hatch zonder een vermogensupdate, Renault bewijst dat het mogelijk is met deze opgefriste Clio R.S.. Waardoor je dus inderdaad nog steeds 200 pk, dan wel 220 pk voor de Trophy-variant, uit de 1.6-liter turbobenzine krijgt. En jawel, ook de EDC-automaat met dubbele koppeling blijft bestaan, zelf roeren zit er dus nog steeds niet in.
Wat er dan wel nieuw is? Visueel gefoefel aan de voor- en achterlichten en een nieuw setje velgen. Daar blijft het eigenlijk bij. Nu ja, die kekke mistlichten van de Clio R.S. 16 concept doen ook hun intrede. Waardoor de R.S. twee lichtgevende vlaggetjes in de voorbumper heeft.

In zijn strafste Trophy-trim is de gepeperde Clio nog steeds goed voor een sprinttijd naar de honderd van 6,6 seconden en een top van 235 km/u. Is dat allemaal wat te straf voor je, dan biedt Renault nog het GT Line-pakket aan op de reguliere Clio.

Recente reacties
Dacia lacht met zetelverwarmingabonnement, geeft gratis warmwaterkruiken weg
toen destijds renault als eerste(en enige?)met batterijhuur afkwam voor zijn ev,waren de reactie's...
Door andre123 1 dag geleden
Circuittest: Alpine A110 R (2023)
De grote vraag nu is hoe de Alpine zich gedraagt tegenover de concurrentie, en zeker Porsche Cayman...
Door Waxweazel 1 dag geleden
Betaalbaar bestaat: dit kost de nieuwe MG HS met verbrandingsmotor (2023)
Post mag verwijderd worden.
Door Mathieu 2 dagen geleden
Tesla Model 3 en Model Y tot 12.000 euro goedkoper
TUURLIJK IS HIJ NIET DE ENIGE(is te merken aan de prijs) maar hij is wel het gezicht van tesla,...
Door andre123 3 dagen geleden