De huidige Focus mag dan wel in de winter van zijn carrière zitten, het houdt Ford niet tegen om de elektrische variant te updaten. Met een gegroeid accupakket, waardoor je voortaan 225 kilometer ver kan geraken.
De Ford Focus Electric is zo één van die 'eerste generatie' elektrische wagens. In die zin dat de accu van 23 kWh een range voorop stelt van 160 kilometer. Of in de realiteit zo'n 120 stuks. Een cijfer waar de Renault Zoe tegenwoordig eens Frans om gniffelt. Al is er beterschap, want Ford heeft de Europese Focus Electric een update gegeven in navolging van zijn Amerikaans broertje.
Het resultaat is een gegroeide batterij van voortaan 33.5 kWh, waardoor je volgens de officiële NEDC-cyclus 225 kilometer ver moet geraken. Nog steeds een kleine handicap tegenover een resem andere elektrische wagens op de markt. Waardoor je jezelf kan afvragen waarom Ford de moeite doet om de Focus Electric te commercialiseren in ons Belgenland met een prijs van zo'n 40.000 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden