Het goede nieuws? Er komt een nieuwe C5. Het slechte nieuws? Hij rijdt knal voorbij Europa om zijn diensten aan te bieden in China. Want jawel, de volgende generatie C5 zal enkel voor de Chinese markt zijn bestemd.
Met het verdwijnen van de huidige C5 verdwijnt op de Europese markt één van de laatste wagens met een holle achterruit. Alleen daarom was de C5 uniek. Een echte verkoopstopper werd 'ie echter nooit. Met dank aan de straffe Duitse concurrentie die vaak in leasing de Fransoos in z'n onderbroekje zette. Nu we in Europa massaal de oversteek naar SUV's maken vinden ze het bij Citroën niet meer nodig om een nieuwe generatie te lanceren op onze markt. Waardoor die enkel richting China trekt.
Een trucje dat ze trouwens ook al uithaalden met de C6. Want daarvan bestaat ook een nieuwe generatie in China. Of we hem zullen missen afgaande op de twee designschetsen die we al krijgen te zien? Die beslissing laten we aan jullie over, al ziet het interieur er best fraai uit.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden