BMW heeft besloten vanaf juni geen benzineversies van de 7 Reeks meer aan te bieden, de plug-inversie buiten beschouwing gelaten. Hadden we dit al niet ergens aangekondigd?
Jawel, je leest het goed. In Duitsland mogen steden dan wel compleet in de ban zijn van een dieselban, BMW heeft besloten vanaf 1 juni alle benzineversies van de 7 Reeks uit productie halen. Jawel, zelfs de machtige M760Li xDrive met dikke V12. Geen vrees echter, de beslissing is tijdelijk.
De ingenieurs hebben namelijk besloten dat het herwerken van een 7 Reeks om punten te kunnen scoren bij de WLTP-cyclus meer aanpassingen aan het productieproces vraagt dan vooraf ingecalculeerd. Niet zozeer voor de dieselvarianten (met dank aan AdBlue), wel bij de benzineversies die een Otto Partikel Filter kwijt moeten geraken onder de schulp. Het lijkt er dan ook op dat BMW besloten heeft om te wachten tot de facelift van de 7 (lees: sowieso een aanpassingen van het productieproces) om de benzineversies aan te passen. Die facelift wordt eind dit jaar verwacht en zal begin volgend jaar in productie gaan.
Wat dit specifiek wil zeggen? Dat je nog tot eind mei een 740i, 750i of M760Li bij je lokale BMW-dealer kan bestellen. Daarna is het diesel wat de klok slaat. Al tikt ook de 740Le iPerformance nog met z'n plug-inhybride-opstelling.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 17 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden