Renault heeft genoeg van downsizing en keert terug naar de 2.0 dCi motoren. Al is terugkeren niet helemaal de bedoeling.
Destijds maakten ze het overgrote deel van het aanbod uit bij Renault, de tweeliter deecee-i's. Maar met de komst van strengere normen en het terugdringen van de CO2-uitstoot werd gekozen voor de 1.6 dCi die samen met Nissan ontwikkeld werd. Daarmee werd de Espace een 1.6 model. Alleen 1.6 motoren dus, zowel in benzine als dieselvorm.
meer vermogen
Vorig jaar echter maakte Renault bekend dat de Espace met de 225 pk sterke 1.8 TCe uit de Alpine en Mégane R.S. kreeg. Dezer dagen krijgt hij er ook een dieselmotor bij met grotere cilinderinhoud. Laat het alweer het terugdringen van de CO2-uitstoot zijn die Renault ertoe brengt om terug naar de 2.0 te gaan. De 2.0 Blue dCi is een tweelitermotor die in twee vermogensversies beschikbaar zal worden. Het gaat dan om een versie met 200 pk en eentje met 160 pk. Die laatste zal de 1.6 dCi met 160 pk vervangen. Beide motoren zullen vooral de zakelijke rijder aanspreken en worden uitgerust met de EDC-automaat met dubbele koppeling en zes versnellingen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden