Renault introduceert tweeliter diesel op Espace

renault_espace

Renault heeft genoeg van downsizing en keert terug naar de 2.0 dCi motoren. Al is terugkeren niet helemaal de bedoeling.

Destijds maakten ze het overgrote deel van het aanbod uit bij Renault, de tweeliter deecee-i's. Maar met de komst van strengere normen en het terugdringen van de CO2-uitstoot werd gekozen voor de 1.6 dCi die samen met Nissan ontwikkeld werd. Daarmee werd de Espace een 1.6 model. Alleen 1.6 motoren dus, zowel in benzine als dieselvorm.

meer vermogen

Vorig jaar echter maakte Renault bekend dat de Espace met de 225 pk sterke 1.8 TCe uit de Alpine en Mégane R.S. kreeg. Dezer dagen krijgt hij er ook een dieselmotor bij met grotere cilinderinhoud. Laat het alweer het terugdringen van de CO2-uitstoot zijn die Renault ertoe brengt om terug naar de 2.0 te gaan. De 2.0 Blue dCi is een tweelitermotor die in twee vermogensversies beschikbaar zal worden. Het gaat dan om een versie met 200 pk en eentje met 160 pk. Die laatste zal de 1.6 dCi met 160 pk vervangen. Beide motoren zullen vooral de zakelijke rijder aanspreken en worden uitgerust met de EDC-automaat met dubbele koppeling en zes versnellingen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Waxweazel 16:26
afbeelding van Waxweazel

Die 200pk diesel was wel nodig om op te boksen tegen Duitse concurrenten met meer dan 150 pk.

HenkP1 19:09
afbeelding van HenkP1

Geweldige auto die Espace V; op zich zijn die 1.6 motoren prima, maar een 2.0 past toch beter bij zo een grote automobiel (ook al is dat veelal emotie).

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws