
Het is ondertussen al weer een dik jaar geleden dat TVR aankondigde terug op de markt te verschijnen. Maar waar blijft die Griffith nu eigenlijk? Wel, de Europese Unie is wat roet in het eten aan het gooien van de sportwagenbouwer. Op de meest typische EU-manier ooit: bureaucratie.
Of Europa een probleem heeft met de V8 sportwagen die TVR terug op de kaart moet zetten? Tot op dit moment nog niet. Europa struikelt namelijk over de verbouwingen die TVR aan het uitvoeren is aan haar verouderde fabriek in Zuid-Wales. TVR gaf namelijk begin dit jaar Wales 3% van de aandelen in ruil voor geld én een lening van nog eens 2.2 miljoen euro. Een soort van staatssteun zeg maar.
Alleen was TVR vergeten dat als je geld van de overheid aanvaardt, je binnen de kluwen van EU-regels valt. Die regels stipuleren dat je niet zo maar iemand je fabriek in het nieuw mag laten steken maar dat je officiële aanvragen de wereld uit moet sturen om zo het beste contract uit te kunnen kiezen. TVR, die hadden het plan om - ietwat overdreven - Nigel van om de hoek de fabriek te laten renoveren. Waardoor de Griffith vertraging heeft... omdat de fabriek nog niet productieklaar is. Zou je anders verwachten van TVR?
Recente reacties
Officieel: Ford Evos is toekomst van Mondeo
Vele elektrische auto's hebben al die oerlelijke (half-)SUV-look o.w.v. de batterijen in de vloer....
Door FLP 8 uur geleden
Kia EV6: Dit kost hij in België (2021)
Mathieu. Koop een gebruikte hyundai ioniq type 1 de meest efficiënte ev. In winter 200km Zomers...
Door Johan Gort 1 dag geleden
Volkswagen kondigt GTX-label aan
In een ver verleden toch al gebruikt door Renault toch? Hoorde in het rijtje GTL, GTS, GTX...
Door Agoras Piet 2 dagen geleden
Volkswagen kondigt GTX-label aan
Nerd-gamer-alert: als een andere fabrikant nu RTX gaat gebruiken, kan Volkswagen afdruipen.
Door JL 2 dagen geleden