Het is ondertussen al weer een dik jaar geleden dat TVR aankondigde terug op de markt te verschijnen. Maar waar blijft die Griffith nu eigenlijk? Wel, de Europese Unie is wat roet in het eten aan het gooien van de sportwagenbouwer. Op de meest typische EU-manier ooit: bureaucratie.
Of Europa een probleem heeft met de V8 sportwagen die TVR terug op de kaart moet zetten? Tot op dit moment nog niet. Europa struikelt namelijk over de verbouwingen die TVR aan het uitvoeren is aan haar verouderde fabriek in Zuid-Wales. TVR gaf namelijk begin dit jaar Wales 3% van de aandelen in ruil voor geld én een lening van nog eens 2.2 miljoen euro. Een soort van staatssteun zeg maar.
Alleen was TVR vergeten dat als je geld van de overheid aanvaardt, je binnen de kluwen van EU-regels valt. Die regels stipuleren dat je niet zo maar iemand je fabriek in het nieuw mag laten steken maar dat je officiële aanvragen de wereld uit moet sturen om zo het beste contract uit te kunnen kiezen. TVR, die hadden het plan om - ietwat overdreven - Nigel van om de hoek de fabriek te laten renoveren. Waardoor de Griffith vertraging heeft... omdat de fabriek nog niet productieklaar is. Zou je anders verwachten van TVR?
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 18 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 20 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden