Officieel: Mitsubishi ASX viert 10 jaar met facelift (2019)

mitsubishi asx facelift 2019

Er mag dan wel 10 jaar op de teller staan van de ASX, Mitsubishi denkt nog niet aan vervanging. Waardoor de ASX toe is aan zijn derde (!) opfriskuur. Hoe de Japanners de C-segmenter jong houden?

Hoewel we stiekem dachten dat Mitsubishi dit jaar een nieuwe generatie ASX wereldkundig zou maken heeft het Japanse merk besloten de huidige versie een facelift te geven. Niet de eerste keer trouwens, want ook in 2012 en 2016 puntte Mitsubishi haar ASX bij. De ASX 3.0 dus, wat geeft dat?

Dynamisch schild

Allereerst de familiesnuit van Mitsubishi. "Dynamic Shield" noemen de Japanners het en toegegeven, kijk je frontaal naar de ASX, dan zou je durven denken met een compleet nieuw model te maken te hebben. De flank weet al minder goed te verbergen dat deze auto komt uit een periode dat zelfs de iPad nog niet bestond.

mitsubishi asx facelift 2019

Achteraan pleurt Mitsubishi nieuwe LED-lichtunits in de kofferklep en door een bodembeschermer met valse uitlaten krijgt het mistlicht een wat eigenaardige plaats. Wederom, moest het niet aan de globale lijnen liggen die de ouderdom tonen, dan zou deze ASX best fris voor de dag kunnen komen.

iPad

Nog even over die iPad, de ASX mag dan wel van voor de lancering van die tablet zijn, binnenin krijgt de ASX tegenwoordig een aanraakscherm dat groeit tot 8-duim. Steve Jobs zou fier zijn.

mitsubishi asx facelift 2019

Op het infotainmentsysteem krijg je TomTom-navi bij de hoogste uitvoeringen en neem je een USB-stick mee in je ASX, dan kan je tijdens het stilstaan video's bekijken op het scherm! In ander nieuws; heeft iemand eigenlijk nog films op een USB-stick staan?

2.0

Voorin wordt de 1.6 benzine bedankt voor bewezen diensten (hoogstwaarschijnlijk door WLTP-normen), de opgefriste ASX doet het met de 2-liter viercilinder benzine die standaard vast hangt aan een manuele vijfbak. Optioneel kan je de ASX uitrusten met een CVT-automaat en/of vierwielaandrijving.

Mitsubishi laat trouwens ook nog even weten dat de ASX tegenwoordig beschikt over noodremhulp en een geavanceerde impact-absorberende RISE-carrosserie. Safety first dus bij Mitsu, ongeacht de leeftijd.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
4g63 18:23
afbeelding van 4g63

Als het hun standaard 2.0 mivec is met kleine 1300kg heeft deze zo'n 40pk meer, wat wel een heel andere beleving gaat zijn.
Tenzij m voor t verbruik toegedraaid is.

4g63 20:46
afbeelding van 4g63

Owv de rijtaks in België is hun nieuwste 1.5 dan niet interessanter?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws