Officieel: BMW M2 CS (2019)

BMW M2 CS 2019 prijs info

Het M van vandaag lijkt haar schranderheid wel kwijt. Met keuzes zoals een X3 M boven een M3 Touring en een gigantisch sloep op steroïden onder de M8 Gran Coupe-benaming. Er is echter hoop voor de puristen, want de M2 CS is geboren.

Draai en keer hoe je het wil maar de M2 is de laatste retraite voor de pure BMW-rijder. Een M-model dat al zeker als M2 Competition het BMW M van gisterenjaar uitstraalt. Een heerlijke coupé met compacte dimensies en een gretige 3-liter zes-in-lijn. Purist, de M2 werd net een stukje beter.

sausje van energiedrank

Het is namelijk tijd om kennis te maken met de M2 CS, het nec plus ultra in de familielijn van de 2 Reeks. Net zoals de M4 CS dat was voor de 4 Reeks. "Een circuitwagen voor de openbare weg", zegt BMW. Al is dat misschien wel iets overdreven. Dit is echter filet pur, met een sausje van energiedrank.

BMW M2 CS 2019 prijs info

De motor van de M2 Competition, de S55, krijgt namelijk een krachtinjectie. Waardoor 410 pk, 450 stuks worden. Subtiel. Te meer omdat het beschikbare koppel op 550 Nm blijft staan. Vermogen is echter maar één kant van het verhaal.

Bad to the bone

Want BMW's van vroeger, die stuurden als het verlengde van je gedachten. Je moest nog maar kijken en de Duitser volgde je bevelen op. De M2 CS wil een grob van dat klassiek rijplezier terug naar zijn chauffeur brengen. Met dank aan een overvloed aan koolstofvezel (van motorkap, over dak tot verstevigingen rondom de motor), lichtere velgen, koolstofkerarmische remmen (optioneel), aluminium ophangingspunten en Michelin Pilot Sport Cup 2-banden.


CHECK HIER ONZE VIDEO


In die in zin heeft BMW wel een punt. Want verschillende technieken uit de racerij worden overgenomen naar deze M2 CS. Zoals het subframe dat zonder rubbers verenigd wordt met de body van deze coupé. Hardcore... maar je zou niet anders mogen verwachten van deze M2 CS.

Handbakmanifest der puristen

We zouden dan ook graag uitpakken met de cijfers. Zoals een sprint naar de honderd van 4 seconden of de top van 280 km/u. Puristen weten echter dat dit maar bijzaak is. De handbak in de koolstofvezel middentunnel (- 2kg) zegt meer dan duizend cijfers. Je kan voor een automaat gaan, doe dat echter maar niet. Toch is het niet al sportieve kommer en kwel, want BMW rust de M2 CS standaard uit met adaptieve dempers. Die zich met een druk op de knop comfortabel dan wel snoeihard laten zetten.

BMW M2 CS 2019 prijs info

Tenslotte zijn er nog de looks. Nu, zo'n M2 Competition was al geen flets baasje. Deze M2 CS doet daar nog een duit bovenop. De koolstofvezel motorkap krijgt een unieke luchtinlaat, de 19-duims velgen komen dan weer zo van de M4 CS. Net zoals de stoeltjes in het interieur trouwens. Het extra spoilerwerk rondom maakt het plaatje dikker, de Misano blauwe kleur maakt het plaatje af.

Puur gelimiteerd

Een puur en onversneden M-product dus. Waardoor je zou verwachten dat BMW beslist om alle halfbakken producten buiten te zwieren. Niets is echter minder waar. Want waar je zonder rem aan de X3 M kan gaan, is deze M2 CS serieus gelimiteerd. Amper 2.200 stuks zal BMW gaan bouwen. Daarvan komen er amper 131 naar België en Luxemburg.

BMW M2 CS 2019 prijs info

Uniek gerief dus. Spijtig genoeg. Want iedereen zou het recht moeten hebben op deze ultieme M van het moment. Dan zwijgen we nog over de kostprijs. Want met een vanafprijs van 96.500 euro is 'ie maar liefst 30.000 euro duurder dan een reguliere M2 Competition.

Dan toch een stukje van het moderne BMW dat de catacomben van deze klassiek geschoolde M2 CS is binnen geslopen...

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws