
Tegelijk met de Golf GTI haalt Volkswagen ook het doek van de plug-inhybride GTE en de dieselversie GTD. Alle drie beleven ze hun publieksdebuut op het salon van Genève.
Visueel nemen zowel de Golf GTE als GTD de sportieve styling van de GTI over. Maar waar de benzineversie rode accenten gebruikt, vervangt de plug-inhybride die door een blauwe kleur en de dieselversie door een zilveren. De Golf GTE combineert met een ingewerkte uitlaat, de Golf GTD houdt het op een dubbel exemplaar aan de linkerkant.

Onder de motorkap combineert de GTE een 1.4 TSI viercilinder turbobenzine van 150 pk met een elektromotor van 115 pk. Het gecombineerde vermogen bedraagt 245 pk, evenveel als de nieuwe Golf GTI. Het koppel ligt met 400 Nm iets hoger. Volkswagen monteerde een grotere batterij van 13 kWh en mikt op een elektrisch rijbereik van 60 kilometer. De elektrische topsnelheid bedraagt 130 km/u.

Ook de GTD blaakt met 400 Nm van koppel. Hij haalt dat uit een 2.0 TDI-viercilinder, die 200 pk produceert. Standaard is hij gekoppeld aan een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten.
Recente reacties
Optiefans: Dit kost de ideale BMW 3 Reeks (2022)
Als het alternatief het goedkoopste leer is uit hun gamma, vind ik sensatec wel een slimme keus....
Door this 1 uur geleden
Optiefans: Dit kost de ideale BMW 3 Reeks (2022)
In een premiumauto hoort lederen bekleding dus kozen we voor kunstleer .... :-D
Door John 11 uur geleden
Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)
Mijn fout ja. Ik had het moeten weten maar te snel gereageerd :-)
Door Jos D. 16 uur geleden
Officieel: Dacia Jogger facelift is vooral verplicht nummertje (2022)
tja,wie 10000 e meer kan(wil) uitgeven wat zoekt die bij dacia?10000e is voor veel mensen een...
Door andre123 19 uur geleden