
Tegelijk met de Golf GTI haalt Volkswagen ook het doek van de plug-inhybride GTE en de dieselversie GTD. Alle drie beleven ze hun publieksdebuut op het salon van Genève.
Visueel nemen zowel de Golf GTE als GTD de sportieve styling van de GTI over. Maar waar de benzineversie rode accenten gebruikt, vervangt de plug-inhybride die door een blauwe kleur en de dieselversie door een zilveren. De Golf GTE combineert met een ingewerkte uitlaat, de Golf GTD houdt het op een dubbel exemplaar aan de linkerkant.

Onder de motorkap combineert de GTE een 1.4 TSI viercilinder turbobenzine van 150 pk met een elektromotor van 115 pk. Het gecombineerde vermogen bedraagt 245 pk, evenveel als de nieuwe Golf GTI. Het koppel ligt met 400 Nm iets hoger. Volkswagen monteerde een grotere batterij van 13 kWh en mikt op een elektrisch rijbereik van 60 kilometer. De elektrische topsnelheid bedraagt 130 km/u.

Ook de GTD blaakt met 400 Nm van koppel. Hij haalt dat uit een 2.0 TDI-viercilinder, die 200 pk produceert. Standaard is hij gekoppeld aan een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten.
Recente reacties
MINI-gamma ondergaat grote facelift, behalve Countryman en Clubman (2021)
Oei... Ze worden er met de jaren niet bepaald mooier op he.
Door FLP 6 uur geleden
BMW gaat snijden in modellenaanbod [vraag]
Alle modellen eruit die met een X beginnen en die er als een monovolume uitzien! En dat ze bij de...
Door Peter De Clercq 18 uur geleden
Vraag: Wat is er mis met LPG?
Kort: 1) garantie vervalt niet. (europese wetgeving) Juist. Maar je hebt verdomd...
Door Alex Toye 20 uur geleden
BMW gaat snijden in modellenaanbod [vraag]
- I3: was misschien goed als conceptcar of testcase, maar daar bleef het dan ook bij. - de 2-...
Door Christian 1 dag geleden