Nadat Opel vorige week een elektrische versie van zijn Combo Life aankondigde, is het nu de beurt aan de Peugeot Rifter. Wedden dat de Citroën Berlingo ook volgt?
Een echt grote verrassing is het niet, want een formaat groter gingen busjes van het kaliber Peugeot Traveller en Opel Zafira Life ook al aan de stroom. Nu volgen dus de ludospaces, met de Opel Combo-e Life vorige week, en nu de Peugeot e-Rifter. Binnenkort komt daar ongetwijfeld een Citroën Ë-Berlingo bij. Wedden?
Die e-Rifter krijgt de elektrische aandrijflijn die Stellantis-partner PSA graag gebruikt: de elektromotor van 100 kW (136 pk) en 260 Nm, in combinatie met een batterijpakket van 50 kWh. Inderdaad, de aandrijflijn uit de Peugeot e-208 en e-2008, en uit de Opel Corsa-e en Mokka-e. En de Combo-e Life natuurlijk.
Deze Peugeot e-Rifter geraakt op volle batterij 280 kilometer ver. Opladen gebeurt standaard enkelfasig aan 7,4 kW, optioneel driefasig aan 11 kW. Snelladen kan eventueel ook, aan 100 kW. Ook deze e-Rifter is er in twee lengtes: 4,40 meter en 4,75 meter, telkens met vijf of zeven zitplaatsen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 14 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 17 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden